ew
Port Gdynia jako port uniwersalny, obsługujący zróżnicowane rodzaje ładunków sukcesywnie zwiększa wolumen przeładowanych towarów. Zgodnie z profilem swojej działalności, jest on Spółką, która udostępnia obszar do prowadzenia aktywności poszczególnym podmiotom na nim funkcjonującym. To właśnie one, w ramach podejmowanych projektów, zobowiązane są zarówno do przestrzegania wytycznych i norm w ramach prowadzonych przeładunków, jak również do minimalizowania wynikających z nich ewentualnych niedogodności dla lokalnej społeczności.
Spółka wymaga od funkcjonujących na jej terenie operatorów wysokiej jakości usług i zachowania europejskich norm ekologicznych. Temat emisji pyłu węglowego powstającego w wyniku prowadzonych w Porcie Gdynia przeładunków jest bardzo wrażliwy społecznie, a tym samym, spotyka się ze szczególnym zrozumieniem i uwagą ze strony Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Wyżej prezentowane stanowisko Spółka ma swoje oparcie w obowiązujących normach prawnych, tj. „Przepisach Portowych” (Zarządzenie Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni nr 5 z dnia 20 lutego 2013 roku). Określają one jasno, że za czystość i porządek na obszarach portów morskich odpowiadają użytkownicy (paragraf 88), a ładunek powinien być zabezpieczony m.in. przed pyleniem (paragraf 80). W przypadku gdy w trakcie przeprowadzonych na MTMG kontroli Działu Ochrony Środowiska ZMPG S.A. stwierdzono nieprawidłowości, zalecono ich natychmiastowe usunięcie dla uzyskania poprawy jakości wykonywanych prac przeładunkowych, szczególnie w zakresie ograniczenia nadmiernej emisji pyłów. Dodatkowo warto podkreślić, że w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia S.A. od kilku miesięcy funkcjonuje zespół zajmujący się rozwiązaniami mającymi na celu wydanie dalszych rekomendacji co do usprawnienia technologii związanych przeładunkiem i składowaniem ładunków – w tym sypkich - takich jak węgiel. Do końca lipca opracowane zostaną dalsze wnioski, które zostaną przekazane do Morskiego Terminala Masowego Gdynia celem ich wdrożenia.
Chcemy podkreślić, że Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. jest w stałym kontakcie ze służbami miejskimi, Urzędu Morskiego i inspektoratami ochrony środowiska w zakresie monitorowania działań związanych z przeładunkami wykonywanymi w Porcie Gdynia. Spółka będzie, podobnie jak dotychczas, angażowała się w działania nakierowane na poprawę jakości przeładunków w kontekście ekologii i bezpieczeństwa ich wykonywania.
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny