• <
PZT_1100x200_gif_2020

Od 10 lat w drodze do Trelleborga. Jubileusz Unity Line

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Od 10 lat w drodze do Trelleborga. Jubileusz Unity Line
Od 10 lat w drodze do Trelleborga. Jubileusz Unity Line - GospodarkaMorska.pl

mk

14.02.2017 Źródło: własne

Okolicznościowy tort, drewniane koło sterowe i krzepiące przemówienia - tak wyglądały wczorajsze skromne obchody 10-lecia linii Świnoujście-Trelleborg.

Świętował operator promowy Unity Line, do którego należą aż trzy jednostki kursujące na tej trasie. Jedna z nich, Gryf, stała się tłem dla uroczystości. Wśród zaproszonych gości znajdowali się m.in. przedstawiciele władz portu w Trelleborgu, pracownicy obsługi technicznej, kontrahenci oraz dyrekcja Euroafrica Shipping Lines, biznesowego partnera Unity Line. Dyrektor Unity Line, Jarosław Kotarski oraz Tommy Halén, CEO portu w Trelleborgu podziękowali zgromadzonym za owocną współpracę. Symbolicznym prezentem od szwedzkiego zarządcy było efektowne koło sterowe.

Historię powstania połączenia przybliżył zastępca dyrektora UL, Paweł Wojdalski. Jak zaznaczył, do Trelleborga skierowano najpierw promy Gryf i Galileusz. Pierwszy rejs miał miejsce dokładnie 5 lutego 2007 roku. Wcześniej cała flota pływała wyłącznie do Ystad. Dlaczego zdecydowano się na utworzenie drugiej linii żeglugowej? Rosło zainteresowanie klientów biznesowych nową trasą. Do Polski wkroczyły duże szwedzkie koncerny, w tym IKEA, Volvo i Scania, co się wiązało ze zwiększeniem przewozów na Bałtyku. Jako że większość ciężarówek kierowała się na północny wschód, ułatwieniem stała się położona praktycznie za rogatkami Trelleborga autostrada. Nie bez znaczenia była bliskość Malmö i połączonej z nim mostem Øresund Kopenhagi oraz całej Danii.

Na Gryfie i Galileuszu się nie skończyło. Jeszcze w tym samym roku, w październiku, na trasę wpłynął nowy, prawie dwustumetrowy prom Wolin. Szybko okazało się, że otwarcie nowego połączenia było doskonałym posunięciem. Z oferty skorzystali nie tylko Polacy, ale i kierowcy z południowej Europy: Austriacy, Czesi i Słowacy. Tym samym Unity Line stało się silną konkurencją dla operatorów, którzy pływali z portów w Sassnitz, Rostocku i Travemünde. Zważywszy, że od początku istnienia linii promy Unity Line przewiozły milion ciężarówek, ponad 200 tysięcy pasażerów i 95 tysięcy samochodów osobowych, można być pewnym kolejnych okrągłych rocznic.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32397,00 $ tona 0,63% 4 maj
 Cynk 2959,00 $ tona 1,89% 4 maj
 Aluminium 2434,00 $ tona -0,45% 4 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.