pc
W tym roku rozpocznie się przystosowywanie infrastruktury Terminalu Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego w ramach projektu tzw. „autostrady morskiej”.
Autostrada morska to jeden z nowych europejskich projektów tworzących korytarze transportowe w Europie. Projekt Trelleborga i Świnoujścia zakłada lepsze połączenie obu portów w systemie intermodalnym, dzięki któremu oba porty będą mogły przyjmować m.in. promy o długości do 265 m.
Aby to osiągnąć w Świnoujściu, powstanie niemal 300 metrowe nabrzeże, powstałe ze zmodernizowanych stanowisk 5 i 6. Zostaną wybudowane nowe place postojowe, na które będzie prowadzić nowa estakada. Zostanie też rozbudowany system torów kolejowych, powstanie nowa rampa załadunkowa, a także zostanie przebudowana galeria pasażerska. Równolegle w Trelleborgu rozpocznie się modernizacja terminalu. Prace mają zakończyć się pod koniec 2019 roku. Oba porty pozyskały na ten cel prawie 30 mln euro z Instrumentu Finansowego „Łącząc Europę" (ang. Connecting Europe Facility – CEF).
Zdaniem Tommy Haléna dyrektora zarządzającego Portu Trelleborg, ważna jest współpraca pomiędzy naszymi portami, szczególnie w kwestii tworzenia korytarza transportowego i transportu intermodalnego. Szwedzi przewidują duży rozwój tej gałęzi transportu, jak również postulują budowę nowych i bardziej ekologicznych jednostek pływających na Bałtyku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody