• <
PZT_1100x200_gif_2020

Nowa jednostka kontrolno – inspekcyjna Urzędu Morskiego już w Gdyni (foto)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nowa jednostka kontrolno – inspekcyjna Urzędu Morskiego już w Gdyni (foto)
Nowa jednostka kontrolno – inspekcyjna Urzędu Morskiego już w Gdyni (foto) - GospodarkaMorska.pl

ew/UM/Uudenkaupungin Työvene Oy

08.12.2018 Źródło: własne

W dniu 5.12.2018 r. , o godzinie 23:20, przy Kapitanacie Portu Gdynia zacumowała nowa jednostka inspekcyjna Urzędu Morskiego w Gdyni – „Kontroler 22”.

Statek został wybudowany w stoczni w Finlandii i sfinansowany z pomocą funduszy unijnych w ramach projektu „Wymiana taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni”.

Jednostka przejdzie teraz proces odbioru technicznego. Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, statek będzie wykonywał zadania inspekcyjne, m.in. dla potrzeb Kapitanatu Portu Gdynia na akwenach portowych i przystoczniowych, na torach wodnych, kotwicowiskach oraz innych akwenach użytkowych dróg morskich w rejonie portu Gdynia i rejonu Zatoki Gdańskiej. Statek zbudowany został pod nadzorem Polskiego Rejestru Statku w stoczni Uudenkaupungin Työvene Oy z Finlandii. Jak czytamy na stronie stoczni w komunikacie wydanym zaraz po wygraniu przez nią przetargu na projekt i budowę jednostki we wrześniu 2017 r.: "projekt zostanie wykonany na bazie istniejących projektów Uudenkaupungin Työvene Oy i zostanie rozwinięty aby spełnić wymagania klienta. Jednostka otrzyma notację lodową, jej maksymalna prędkość będzie wynosiła około 20 węzłów". Nad budową Kontrolera nadzór sprawował Polski Rejestr Statków.

Co ciekawe, w tej samej stoczni powstaje druga jednostka dla gdyńskiego Urzędu Morskiego. Nowy katamaran otrzyma imię Konstelacja i zostanie wyposażony w najnowszy sprzęt do pomiarów hydrograficznych. Jak zapewnia Uudenkaupungin Työvene Oy: "statek zostanie dostarczony właścicielowi pod koniec 2018 roku".

Modernizacja taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni ma zwiększyć efektywność realizacji jego zadań związanych z utrzymaniem infrastruktury dostępu do portów od strony morza a także utrzymać porządek prawny i ochronę środowiska. Poprawi się tym samym jakość wyposażenia portów morskich wschodniego wybrzeża Polski oraz wzrośnie ich konkurencyjność.

PARAMETRY GŁÓWNE STATKU

Długość całkowita: 22.80 m
Szerokość całkowita (z odbojnicą): 5.75 m
Wysokość od linii wody (przy złożonym maszcie): 6.90 m
Zanurzenie: 1.60 m
Klasa statku: * mKM III [1] Lm2
Prędkość ekonomiczna: 12.00 – 14.00 węzłów
Prędkość maksymalna: powyżej 20 węzłów
Liczba załogi/osób: 12 osób (3 osoby załogi + 9 pasażerów)
Obszar działania: obszar III (do 20 Mm od linii brzegowej)
Silniki główne: 2 x CATERPILLAR C18 o mocy 746.5 kW/ każdy
Agregat: 1 x CATERPILLAR C2.2 24.5 kW

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.