PMK
Powoli dobiega końca remont Mostu Cłowego w Szczecinie. Nie uda się jednak otworzyć obiektu przed finałem regat The Tall Ships Races. Przeprawa miała być w pełni gotowa 31 lipca, ale okazuje się, że na początku z mostu będą mogli korzystać tylko pojazdy komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści.
Przypomnijmy, że w ciągu doby przez most Cłowy biegnie 280 kursów autobusowych, umożliwiając podróż kilkudziesięciu tysiącom pasażerów. Podczas finału TTSR dodatkowo zostaną wydłużone godziny kursowania autobusów.
Most Cłowy łączy prawobrzeżną część Szczecina z lewobrzeżną. Zapewnia dojazd do miasta, ale także do portu w Szczecinie. Umowa na modernizację konstrukcji, podpisana we wrześniu br. z konsorcjum Vistal Gdynia oraz Vistal Infrastructure, opiewa na blisko 18,7 mln zł.
Przypomnijmy, że most uległ awarii pod koniec maja ubiegłego roku. O głośnym huku, który dobiegł spod mostu, poinformowali wędkarze. Specjaliści wezwani na miejsce stwierdzili, że most należy zamknąć. Awarii uległy stalowe cięgna sprężające umieszczone w opasce żelbetowej wykonanej pomiędzy belkami. Stwierdzono także zarysowania poprzecznicy i pęknięcie opaski żelbetowej. Od maja br. trasa alternatywna przebiega przez Most Pionierów.
Most Cłowy został oddany do użytku w 1960 roku. Ma 204 m długości i blisko 19 m szerokości.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju