• <
PZT_1100x200_gif_2020

Massaranduba nad Motławą

Massaranduba nad Motławą - GospodarkaMorska.pl

Michał Piotrowski/www.gdansk.pl

03.03.2017 Źródło: własne

Egzotyczne drewno Massaranduba będzie budulcem z którego wykonane zostaną elementy wykończeniowe powstającej kładki nad Motławą. Projektant kładki wskazał ten materiał ze względu na jego wysoką trwałość i naturalną odporność na biodegradację.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na zabudowę kierownic toru wodnego na Motławie zlokalizowanych przy realizowanej obecnie kładce pieszej na wyspę Ołowiankę. Oprócz walorów estetycznych, zabudowa ma na celu usprawnienie ruchu na szlaku żeglugowym oraz zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie wodnym na rzece. Prace będą prowadzone równocześnie z realizowaną aktualnie budową zwodzonej kładki na wyspę i planowane są do końca czerwca tego roku.

Konstrukcję nośną istniejących kierownic stanowią stalowe pale o długości 20 m. Na całej długości pale połączone są tzw. brusami. Docelowo na całej ich długości od strony toru wodnego zamocowane zostaną ciągłe belki odbojowe o wym. 150 x 150 mm. Ze względu na konstrukcję kierownic, projektant zabudowy zaproponował wypełnienie przestrzeni miedzy brusami ułożonymi równolegle do brusów deskami. Do wykonania drewnianej konstrukcji wybrano drewno egzotyczne Massaranduba, gdyż wykazuje ono bardzo wysoką naturalną odporność na biodegradację, a jego trwałość w odkrytej architekturze ogrodowej określa się na 30-50 lat. Dodatkowo pod wpływem czynników atmosferycznych drewno podlega naturalnemu procesowi patynowania wierzchniej warstwy, w skutek czego powstaje srebrzysta powłoka niezmieniająca parametrów technicznych drewna. Czynnikami decydującymi ozastosowaniu takiego rozwiązania są położenie na obszarze historycznego układu miasta Gdańska, jak i charakter rzeki Motławy.

Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na 20 marca tego roku.

Co nowego na budowie zwodzonej kładki pieszej na Ołowiankę?

Na terenie budowy trwają prace związane z wykonaniem budynku sterowni dla zwodzonego przęsła mostu. W marcu planowana jest dostawa elementów układu hydraulicznego dla sterowni mostu. Równolegle prowadzone są prace przy stałym przęśle kładki od strony ul. Wartkiej. Od przyszłego tygodnia planowane jest rozpoczęcie prac drogowych od strony tej ulicy związanych m.in. z budową kanalizacji deszczowej  i dostosowaniem nawierzchni stanowiących dojście do budowanego mostu.

Rozpoczął się także transport wykonanej w Zawierciu stalowej konstrukcji kładki. Ze względu na wielkość elementów, transport  przebiega etapowo i możliwy jest jedynie w godzinach nocnych, pomiędzy 22 a 6 rano. Ostatni transport elementów konstrukcji kładki planowany jest na połowę przyszłego tygodnia. Na terenie budowy można obserwować także scalanie elementów stalowych, poczynając od dźwigarów głównych, po pozostałe części konstrukcji mostu. Kładka po zmontowaniu w całości zostanie przetransportowana na barkach na docelowe podpory. Tam  nastąpią montaż łożysk głównych kładki oraz połączenie z hydraulicznym mechanizmem podnoszenia, a następnie próby ruchowe. Do wykonania pozostaną jeszcze roboty wykończeniowe, tj. oświetlenie, nawierzchnia chodnika, wyposażenie kładki, regulacja łożysk i dylatacji.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33562,00 $ tona -2,61% 7 maj
 Cynk 2973,00 $ tona 1,82% 7 maj
 Aluminium 2518,00 $ tona 1,70% 7 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.