Zakończyła się instalacja urządzeń w rosyjskim porcie Bronka, którego budpwa I etapu niedługo zostanie zakończona. Warta ponad 400 mln euro inwestycja ma stać się nowym centrum logistycznym położonym przy Sankt Petersburgu.
Port Bronka będzie obsługiwał zarówno kontenery, jak i na naczepy ro/ro. Posiada również centrum logistyczne do obsługi pakowania i magazynowania. Jego powierzchnia obejmuje w sumie 107 hektarów. Terminal kontenerowy oferuje pięć miejsc do cumowania. Nabrzeża o długości 630 metrów umożliwiają obsługę trzech jednostek jednocześnie. Terminal ro/ro obejmuje 57 ha powierzchni. Roczna zdolność przeładunkowa portu wynosi 1,45 mln TEU terminalu kontenerowego oraz 260 000 jednostek terminalu ro/ro.
W budowę portu Rosjanie zainwestowali do tej pory około 400 mln euro.
- Bronka jest projektem partnerstwa publiczno-prywatnego, z napływem środków publicznych i prywatnych. Nie koncentrujemy się wyłącznie na obsłudze statków, ale także chcemy stworzyć centrum usług logistycznych, które wygenerują wartość dodaną w związku z bliskim sąsiedztwem portu Sankt Petersburg.
Bronka ma przynieść znaczącą ulgę dla Petersburga, największego portu bałtyckiego Rosji. Rosjanie liczą, że mimo nałożonych na ich kraj sankcji handlowych, Port Bronka w ciągu najbliższych kilku lat będzie się systematycznie rozwijał. Szczególne nadzieje na szybki rozwój pokładają w nawiązanej niedawno współpracy marketingowej z Portem Hamburg.
- Niemiecki port stwarza wspaniałe możliwości do budowania kontaktów naszych firm transportowych i logistycznych oraz importerów i eksporterów w handlu i przemyśle. Niemcy będą nas w tych działaniach wspierać - skomentował Dmitrij Mikhaltschenko, dyrektor Portu Bronka.
Władz Portu Bronka nie zniechęca obecnie załamanie przeładunków w rosyjskich portach, wywołane wzajemnymi sankcjami gospodarczymi krajów zachodnich i Federacji. W ciągu pierwszych 8 miesięcy przeładowano w nich 1,32 mln TEU, o 30,9 proc, mniej niż w 2014 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej