• <
PZT_1100x200_gif_2020

Inauguracja nowych suwnic BCT

Inauguracja nowych suwnic BCT - GospodarkaMorska.pl
09.01.2015 Źródło: własne

Po trwających prawie miesiąc testach i ostatnich przygotowaniach, w piątek oficjalnie powitano nowe suwnice nabrzeżowe Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. W uroczystości udział wzięli między innymi Dorota Pyć, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju oraz Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
 
Uroczystej inauguracji dokonał prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, Krzysztof Szymborski. Wraz z nim, nowe suwnice witali Dorota Pyć, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, odpowiedzialna za gospodarkę morską, Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz poseł Tadeusz Aziewicz.
 
„Musimy trzymać się morza i dbać o polską gospodarkę morską. Polska nie była jeszcze w okresie tak wielkich inwestycji. Mamy dzisiaj okazję uczestniczyć w wydarzeniu, które jest owocem współpracy kilku podmiotów. Spójna polityka państwa, zarządu portu oraz terminalu pozwala na tak szybki rozwój.” – powiedział Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.
 
To nie koniec inwestycji w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Terminal jeszcze w tym roku wzbogaci się o dwa podobne urządzenia. Wszystko to w ramach prowadzonego od 2012 roku programu inwestycyjnego o wartości ponad 200 milionów złotych, z których znaczna część pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Inwestycje i zakupy sprzętu pozwolą na zwiększenie potencjału przeładunkowego BCT o połowę.
 
„Jestem bardzo dumna, że mogę brać udział w tak ważnej dla Gdyni i Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego uroczystości. Tego typu inwestycje w infrastrukturę są niezwykle ważne dla zwiększania konkurencyjności rodzimych portów. Budują one wartość gospodarki morskiej będącej ważną częścią gospodarki krajowej” - powiedziała podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Dorota Pyć.
 
Równocześnie, wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, prowadzona jest modernizacja terminalu kolejowego BCT obejmująca m.in. przedłużenie istniejących torów, co pozwoli
na równoczesną obsługę do trzech składów całopociągowych. Jest to o tyle ważne, że od kilku lat zaobserwować można rosnący udział przeładunków kolejowych w ogólnej liczbie operacji prowadzonych w BCT – utrzymuje się on na poziomie ponad 35%, nierzadko przekraczając 40%.
 
„Wydaliśmy już prawie 200 mln zł, by budować zdolności przeładunkowe Gdyni, tak by w najbliższym czasie BCT mogło obsługiwać statki oceaniczne. To ogromne przedsięwzięcie” – powiedział Prezes BCT Krzysztof Szymborski.
 
W trakcie piątkowej uroczystości suwnicom nadane zostały imiona Gdynka i Gdynek. To propozycje, które zwyciężyły w konkursie organizowanym przez Bałtycki Terminal Kontenerowy wspólnie z redakcją Dziennika Bałtyckiego, na który Gdynianie i miłośnicy portów nadesłali ponad 170 propozycji.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28275,00 $ tona -0,44% 21 kwi
 Cynk 2793,00 $ tona -1,13% 21 kwi
 Aluminium 2344,00 $ tona 0,86% 21 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.