Kolejny operator promowy postanowił oprzeć swoją działalność o zieloną technologię. Na promie pływającym pod marką Veno Faergefart zainstalowana zostanie bateria.
Rada miasta Struer (Jutlandia Środkowa), do której należy Veno Faergefart, zaakceptowała plany modyfikacji promu. Przebudowa ma się rozpocząć już w grudniu i ma przebiegać etapami. W pierwszej fazie na statku zostaną zainstalowane akumulatory. Będą one odpowiedzialne za zasilanie promu. Kolejna faza obejmie wymianę głównych silników i zwiększenie pojemności akumulatorów. Dopiero po tej operacji prom będzie w pełni elektryczny.
Cała procedura ma zostać przeprowadzona w taki sposób, by zagwarantować stabilność realizowanych operacji. Statek zawija do portów 100 razy dziennie. Jak twierdzą władze miasta Struer, już nawet kilkugodzinna, nieplanowana wcześniej przerwa może być poważnym problemem. Jak jednak dodają, przejście na zasilanie elektryczne ma właśnie sprawić, że prom stanie się jeszcze bardziej niezawodny.
Veno Faergefart oferuje przeprawy pomiędzy Kleppen (Struer) a niewielką wyspą Venø. W godzinach szczytu prom odpływa co 20 minut. Przeprawa trwa ok. 2 minut.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął