Kolejny operator promowy postanowił oprzeć swoją działalność o zieloną technologię. Na promie pływającym pod marką Veno Faergefart zainstalowana zostanie bateria.
Rada miasta Struer (Jutlandia Środkowa), do której należy Veno Faergefart, zaakceptowała plany modyfikacji promu. Przebudowa ma się rozpocząć już w grudniu i ma przebiegać etapami. W pierwszej fazie na statku zostaną zainstalowane akumulatory. Będą one odpowiedzialne za zasilanie promu. Kolejna faza obejmie wymianę głównych silników i zwiększenie pojemności akumulatorów. Dopiero po tej operacji prom będzie w pełni elektryczny.
Cała procedura ma zostać przeprowadzona w taki sposób, by zagwarantować stabilność realizowanych operacji. Statek zawija do portów 100 razy dziennie. Jak twierdzą władze miasta Struer, już nawet kilkugodzinna, nieplanowana wcześniej przerwa może być poważnym problemem. Jak jednak dodają, przejście na zasilanie elektryczne ma właśnie sprawić, że prom stanie się jeszcze bardziej niezawodny.
Veno Faergefart oferuje przeprawy pomiędzy Kleppen (Struer) a niewielką wyspą Venø. W godzinach szczytu prom odpływa co 20 minut. Przeprawa trwa ok. 2 minut.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key