mk
W poniedziałek, 2 maja do DCT dopłynęły pierwsze suwnice, które będą zainstalowane na budowanym terminalu T2. Łącznie zainstalowanych będzie pięć suwnic STS. Kolejna (trzecia) spodziwana jest już 12 maja. Następne dwie zostaną dotarczone w sierpniu.
Pierwsze dwie suwnice przypłynęły do Gdańska na specjalistycznym statku Fremantle (Heavy Load Carrier) z fabryki Liebherr w Irlandii.
Suwnice STS zainstalowane na T2 będą największymi urządzeniami tego typu w Polsce. Liczby mówią same za siebie. 82 metry wyskości i ramie o długości 78 metrów, które pozwoli na obsługę 25 rzędów kontenerów.
Suwnice dostarczane są do Gdańska w częściach. Montażem STS-ów z ramienia Liebherr zajmuje się trójmiejska firma Portowy Zakład Techniczny specjalizująca się w montażu, instalacji oraz przeładunkach konstrukcji wielkogabarytowych.
Całość zamówienia czyli kompleksowy montaż oraz instalcja wszytkich urządzeń zrealizowana zostanie przez PZT do końca listopada. Zlecenie obejmuje rónież montaż 15 suwnic placowych RTG firmy Konecranes w które wyposażony będzie nowy terminal.
Dzięki drugiemu nabrzeżu, DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20 stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie. Terminal ma zostać uruchominony to końca 2016 roku.
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Wydano zezwolenie na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Mimo sankcji, 250 transportów z paliwem wywiozły w ostatnim miesiącu z Rosji europejskie statki