Działają na światowym rynku i produkują najnowocześniejsze statki w Europie. Ich prototypowe, odważne projekty, szturmem zdobywają najważniejsze nagrody w branży. Stocznia CRIST skończyła 30 lat! Z tej okazji, Polskie Forum Technologii Morskich postanowiło przyznać nagrodę specjalną Latarnia Gospodarki Morskiej w kategorii Lider Technologii Morskich. Pomóż nam zdecydować, które osiągnięcie w historii stoczni było najważniejsze.
65%
Statki do budowy morskich farm wiatrowych
Jedyna stocznia w rejonie Morza Bałtyckiego, która zbudowała serię statków samopodnośnych typu jack‐up, do budowy farm wiatrowych na morzu. Jednostki THOR, INNOVATION i VIDAR są znane na całym świecie
17%
Statki zero-emisyjne, z napędem elektrycznym
Pionier w budowie statków z napędem elektrycznym. ELEKTRA – pierwszy w Unii Europejskiej w pełni elektryczny, dwustronny prom pasażersko ‐ samochodowy. Statek roku 2018.HERJÓLFUR – RoPax z napędem elektrycznym.
Trzeci prom elektryczny jest w trakcie budowy.
17%
Efektywne zarządzanie biznesem
W uznaniu umiejętności skutecznego, odważnego i efektywnego zarządzania biznesem, które pozwoliły na bezprecedensowy rozwój średniej wielkości firmy do poziomu największej stoczni produkcyjnej w Polsce i europejskiego lidera w zakresie obiektów pływających typu jack-up.
Głosowanie zakończone
Głosów: 543
Rekordowe zamówienia zbiornikowców LNG, rekordowe ceny. PGNiG wchodzi na rynek z portfelem na 8 zbiornikowców
Bloomberg: Rosjanie sprowadzali swoje uzbrojenie z Syrii objętym sankcjami statkiem handlowym
90 lat temu podniesiono polską banderę na niszczycielu ORP "Burza"
Polferries: koszty paliwa przekładają się na ceny usług; przenosiny do Gdyni pod znakiem zapytania
Umowa o budowę statku – jednostki specjalistyczne
Jeszcze żaden kontenerowiec nie poszedł na złom w tym roku