Międzynarodowe Targi Morskie Baltexpo to miejsce, gdzie przedstawiciele gospodarki morskiej spotykają się, wymieniają doświadczenia i omawiają przyszłość sektora. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia rozmawialiśmy z Bartłomiejem Pawlakiem, wiceprezesem zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju, o zaangażowaniu spółki we wspieranie branży.
Baltexpo 2023 okazało się nie tylko znakomitą okazją do prezentacji najnowszych osiągnięć gospodarki morskiej, ale także sposobnością do zapytania, jak PFR współpracuje i inwestuje, aby wspierać rozwój tego sektora.
Rozmowa z Bartłomiejem Pawlakiem wskazuje na to, że spółka postrzega gospodarkę morską jako kluczową oznakę dojrzałości gospodarczej kraju. Zaangażowanie PFR przejawia się na rozmaite sposoby. Jednym z najważniejszych projektów pozostaje bez wątpienia inwestycja w terminal kontenerowy Baltic Hub w Gdańsku. Ta strategiczna inicjatywa, realizowana wspólnie z partnerami zagranicznymi, o wartości 2 miliardów złotych, wskazuje na lokalną zdolność do prowadzenia zaawansowanych międzynarodowych przedsięwzięć.
– Współfinansujemy w tej chwili rozbudowę terminalu T3 i przygotowujemy się do inwestycji w terminal T5, który będzie szczególnie istotny, bo będzie to terminal przygotowany pod instalacje offshore'owe, W transformacji energetycznej niezwykle istotne jest nie tylko to, że przybywa nam zielonych megawatów, z czego może cieszyć się planeta, ale dla nas ważne jest też to, czyimi rękami zostanie to wybudowane i na ile w tych procesach będą miały udział polskie firmy.
Partnerstwo w realizacji tegorocznej edycji Baltexpo pokazuje z kolei, że wsparcie PFR nie ogranicza się tylko do inwestycji w infrastrukturę. Targi to platforma, na której różne podmioty spotykają się, wymieniają doświadczeniami i rozmawiają o wyzwaniach oraz perspektywach gospodarki morskiej. To znakomite miejsce do integracji i promocji tego sektora, który rozwija się w oparciu o współpracę i synergiczne działania.
Wspólna praca instytucji o różnych kompetencjach i narzędziach wsparcia przyczynia się do organicznego wzrostu sektora. Promując integrację instytucji oraz firm w branży, PFR odgrywa istotną rolę w kształtowaniu przyszłości Polski jako lidera w zakresie gospodarki morskiej.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem