Na głównych kolejowych trasach towarowych w Polsce w ciągu pierwszych miesięcy tego roku skróciły się czasy przejazdu pociągów – wynika z opublikowanych w poniedziałek danych PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK).
Jak podaje PKP PLK, rekord odnotowano na trasie Smarzów Wrocławski – Kłodzko Główne, gdzie średni czas przejazdu skrócił się o 2 godziny i 28 minut, do poziomu 2 godz. i 29 min. Znaczące przyspieszenie odnotowano także na odcinkach Poznań Franowo – Szczecin Port Centralny, gdzie czas ten był krótszy o 1 godz. i 52 min oraz Warszawa Wschodnia Towarowa – Białystok – o 40 min.
PKP PLK wskazuje, że w porównaniu z rozkładem jazdy 2023/2024, w rozkładzie 2024/2025 zwiększono parametry eksploatacyjne infrastruktury kolejowej zarówno dla ruchu pasażerskiego, jak i towarowego. Prędkość maksymalna została podniesiona na 1708,842 km torów dla pociągów pasażerskich oraz na 1542,577 km torów dla pociągów towarowych. Jednocześnie dopuszczalne naciski osi wzrosły na 690,205 km torów.
"Efekty naszych działań widać w twardych danych – krótsze czasy przejazdu towarów to bezpośredni rezultat konsekwentnie realizowanego programu modernizacji infrastruktury kolejowej. Wymieniamy nawierzchnię, przebudowujemy węzły, wdrażamy nowoczesne systemy sterowania ruchem. Dzięki temu zwiększamy przepustowość i poprawiamy warunki prowadzenia ruchu" – powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu PKP PLK Krzysztof Waszkiewicz.
PKP PLK to w 100 proc. spółka Skarbu Państwa, zarządca krajowej infrastruktury kolejowej. Odpowiada za zarządzanie państwową siecią linii kolejowych oraz za zarządzanie i synchronizację ruchu, a także za opracowywanie i aktualizowanie rozkładu jazdy pociągów w skali kraju. Zgodnie z raportem PKP PLK za rok 2023 długość eksploatowanych linii kolejowych wynosiła 18 tys. 806,723 km.
pif/ malk/
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland