W następnym sezonie letnim pociąg z Warszawy do chorwackiej Rijeki pojedzie o trzy godziny szybciej - zapowiedział w rozmowie z PAP minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Obecny czas przejazdu, przekraczający 19 godzin, jest uzależniony od remontów prowadzonych na trasie.
Minister Klimczak wyjaśnił, że obecny czas przejazdu pociągu do Chorwacji zależy od remontów, które są prowadzone w Słowenii. "To był główny problem utworzenia tego pociągu, ponieważ przepustowość kolei w tym państwie stała pod znakiem zapytania. Druga sprawa to są remonty, które toczą się także w Polsce - wiemy, że w województwie śląskim mamy mega inwestycje" - zauważył.
"Z informacji, które przekazuje mi zespół PKP Intercity wynika, że jesteśmy w stanie w następnym sezonie skrócić przejazd tego pociągu o trzy godziny" - przekazał szef resortu infrastruktury. Klimczak zapytany o to, czy pociąg w przyszłym rozkładzie ponownie będzie kursował w nocy, przekonywał, że wyjazd po południu i dojazd rano z możliwością przespania się w nocy to właściwa formuła. "Oczywiście o tym decydują eksperci w Intercity, którzy mają naprawdę duże doświadczenie" - zaznaczył.
"Chciałbym podkreślić, że Chorwacja jest dodatkiem. Podstawowym naszym zadaniem i to, nad czym przez ostatnie półtora roku pracujemy, to są pociągi - np. nowy wakacyjny rozkład jazdy, który jest rekordowy, bo to jest mnóstwo nowych połączeń do miejsc, gdzie wypoczywają Polacy - w góry, nad morze, na Mazury. Na tym się głównie koncentrujemy" - dodał.
Pierwszy skład do Chorwacji wyruszy z Warszawy w piątek 27 czerwca. Ceny na miejsca siedzące zaczynają się od 193 zł, a w kuszetce - od 301 zł. Pociąg IC Adriatic Express będzie kursował ze stolicy Polski do Rijeki cztery razy w tygodniu – we wtorki, czwartki, piątki i niedziele, a z Rijeki do Warszawy - w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Jego trasa wyniesie około 1240 kilometrów, co czyni ją jedną z najdłuższych tras kolejowych dostępnych w Europie. Podróż potrwa ponad 19 godzin.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Pociągi PKP Intercity przewiozły w ub.r. 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022.
Firma oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) - połączenia ekspresowe.
Szacunki przewoźnika zakładają, że w tym roku zwiększy liczbę przewiezionych pasażerów do 88 mln, a w 2030 roku - do 110 mln. (PAP)
fos/ pad/ jpn/
Fot: Depositphotos
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?