PGZ Stocznia Wojenna sponsorem Arki Gdynia. W sezonie 2025/26 będzie pełniła rolę Sponsora Głównego Klubu. Umowę z klubem przedłużyła też Stena Line.
PGZ Stocznia Wojenna to najstarsza polska stocznia działająca nieprzerwanie od 1922 roku. Od ponad wieku specjalizuje się w budowie i remontach jednostek dla Marynarki Wojennej RP. Historia firmy jest ściśle związana z rozwojem Portu Wojennego oraz miasta Gdynia.
W ostatnich latach Stocznia znacząco rozwinęła swoje możliwości produkcyjne. Inwestycje w zaawansowane technologie, budowa nowoczesnych hal produkcyjnych – w tym najwyższej w Polsce Hali Kadłubowej – oraz utworzenie kilkuset nowych miejsc pracy pozwalają na realizację strategicznych projektów dla polskiej Marynarki Wojennej.
Obecnie Stocznia realizuje program budowy fregat Miecznik – nowoczesnych okrętów bojowych, które wzmocnią zdolności obronne Polski na morzu. Równolegle realizowany jest program budowy okrętu ratowniczego Ratownik, który zastąpi wysłużone jednostki ratownicze Marynarki Wojennej RP. Obydwa projekty przyczynią się do zapewnienia bezpieczeństwa morskiego naszego kraju.
Stocznia Wojenna jest kolejnym morskim sponsorem klubu z Gdyni. 2 dni temu Stena Line poinformowała o kolejnej umowie dot. sponsorowania Żółto-Niebieskich.
Z punktu widzenia Arki jest to powrót do korzeni. MZKS przy nazwie Arka Gdynia oznacza Morski Związkowy Klub Sportowy. To tradycyjne określenie, które wywodzi się z czasów, gdy kluby sportowe w Polsce były afiliowane przy określonych branżach lub związkach zawodowych – w tym przypadku „morski” odnosi się do związku klubu z gospodarką morską i portowym charakterem Gdyni. Znacząca grupa kibiców Arki związana jest z pracą na morzu, do czego nawiązują m.in. klubowe szaliki (na zdjęciu obok). Umowy z PGZ Stocznia Wojenna i Stena Line wprost odwołują się do tej sytuacji.
W sezonie 2025/6 Arka jest beniaminkiem w Ekstraklasie. Po 4 kolejkach ma 5 pkt.
Zdjęcie szalika: oficjalny sklep Arka Gdynia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów