PGE, wraz z przyszłym partnerem w projekcie morskiej energetyki wiatrowej - duńskim Oerstedem szuka już finansowania - poinformował prezes PGE Wojciech Dąbrowski. Jak zaznaczył, spółka ocenia, że powinno to być pozabilansowe źródło finansowania.
Jak powiedział w środę w Szczecinie Dąbrowski, porozumienie PGE o partnerstwie z Oerstedem przy budowie morskich farm wiatrowych powinno być „niebawem” gotowe, jednak jeszcze przed jego podpisaniem obie firmy już pracują wspólnie nad niektórymi zagadnieniami. PGE w pierwszej kolejności planuje budowę do 2030 r. trzech farm na Bałtyku o mocy 3,5 GW.
Dąbrowski jako pola współpracy z Oerstedem wymienił pozyskanie źródła finansowania dla offshore. To są ogromne pieniądze, widzimy to jako źródło pozabilansowe dla PGE, ponieważ to ważny, ale nie jedyny element przyszłej strategii spółki - podkreślił prezes. Przypomniał, że wśród innych wielkich zadań jest np. przestawienie ciepłownictwa na gaz.
Dąbrowski ocenił, że w rozmowach o partnerstwie z Oerstedem nie ma dużych rozbieżności. „Z naszej strony nie widzimy większych problemów, ale jest jeszcze kilka ważnych kwestii do sprecyzowania” - wyjaśnił. Jak przypomniał, PGE i Oersted wspólnie będą nie tylko budować, ale i serwisować farmy.
Wszystko idzie zgodnie z planem - ocenił z kolei odpowiedzialny za Europe? kontynentalna? wiceprezes Oersted Offshore Rasmus Errboe. Jak dodał, obie firmy doskonale się uzupełniają przy projekcie bałtyckiego offshore.(PAP)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii