Ostatnie miesiące zaowocowały ożywieniem przeładunków zrealizowanych w morskim terminalu OT Port Świnoujście. Spółka zakończyła I kwartał 2021 roku z wynikiem nieco ponad 1 mln ton.
OT Port Świnoujście świadczy usługi przeładunkowo-składowe przede wszystkim dla ładunków masowych, ale również z nie mniejszym powodzeniem obsługuje ładunki drobnicowe. Dodatkowo jest terminalem, na którym realizowane są projekty dot. obsługi elementów wież wiatrowych i project cargo, oraz wsparcia dla dużych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w regionie, szczególnie z wykorzystaniem transportu śródlądowego. W pierwszym kwartale OT Port Świnoujście przeładował 1,1 mln ton ładunków masowych, co świadczy o dużym potencjale spółki w zakresie oferowanych zdolności przeładunkowych. Największe wzrosty wolumenów dotyczą obsługi rudy żelaza, koksu i węgla koksującego. Te ładunki wpłynęły na poziom przeładunków portu w Świnoujściu, które po trzech miesiącach 2021 r. wzrosły o 198 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu w 2020 r. Na największą uwagę zasługują wolumeny rudy żelaza, której obsłużono 416 tys. ton, co stanowi wzrost o 156 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Informacje o OT Port Świnoujście
OT Port Świnoujście S.A. to dynamicznie rozwijający się port uniwersalny, świadczący usługi przeładunkowo-składowe ładunków masowych suchych, tj. węgla, koksu, rudy żelaza, biomasy, produktów leśnych, zboża oraz drobnicowych tj. wyrobów stalowych, konstrukcji, sztuk ciężkich max do 250 ton, ładunków paletyzowanych, big bagów i kontenerów w technologii konwencjonalnej lo-lo. Poza tym, spółka świadczy również usługi transportu kolejowego, barkowego i spedycyjne, a także dodatkowe usługi portowe, takie jak formowanie i rozformowanie kontenerów, ważenie, konfekcja, sortowanie, składowanie, mieszanie, czy kruszenie ładunków masowych. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to 12 mln ton.
Marina w Pucku będzie gotowa trzy miesiące przed terminem
Rosja stawia na Arktykę. Jeden z tamtejszych portów otwarty dla zagranicznych statków handlowych
Baltic Hub inwestuje w lokalną społeczność. Znamy laureatów konkursu grantowego Busole!
Duże problemy małych portów morskich
Port Gdynia. Udaremniono przemyt wypchanych niedźwiedzi
Białoruś chce wykorzystać port w Murmańsku