Stocznia w Szczecinie Finomar sp. z.o.o. zwodowała właśnie częciowo wyposażony prom pasażersko-samochodowy, wykonany na zamówienie duńskiej stoczni.
Nowoczesny prom, który otrzyma imię "Grotte", będzie posiadać napęd elektryczny. Nowa jednostka pomieści na swoim pokładzie 400 pasażerów, 24 samochody osobowe i 4 ciężarowe.
Wodowanie statku było możliwe dzięki wielofunkcyjnemu pontonowi zatapialnemu, który firma zbudowała przy wsparciu 1,8 mln zł z Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.
Dzisiejszego ranka jednostka Dolphin w asyście holownika Serwal rozpoczęły holowanie kadłuba promu w kiedunku Hvide Sande w Danii. Statek ma dotrzeć na miejsce w najbliższy wtorek.
Prom przejmie operator promowy Fanølinjen, który należy do grupy Molslinjen AS. Jego działalność ma rozpocząć się latem 2021.
Finomar od czasu swego powstania w 1994 roku specjalizuje się w produkcji złożonych konstrukcji spawanych oraz świadczy usługi na rzecz przemysłu okrętowego i energetycznego. Lokalizacja firmy umożliwia przewóz materiałów i gotowych wyrobów transportem samochodowym, a dzięki dostępowi do nabrzeża portowego również drogą wodną.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek