Stocznia w Szczecinie Finomar sp. z.o.o. zwodowała właśnie częciowo wyposażony prom pasażersko-samochodowy, wykonany na zamówienie duńskiej stoczni.
Nowoczesny prom, który otrzyma imię "Grotte", będzie posiadać napęd elektryczny. Nowa jednostka pomieści na swoim pokładzie 400 pasażerów, 24 samochody osobowe i 4 ciężarowe.
Wodowanie statku było możliwe dzięki wielofunkcyjnemu pontonowi zatapialnemu, który firma zbudowała przy wsparciu 1,8 mln zł z Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.
Dzisiejszego ranka jednostka Dolphin w asyście holownika Serwal rozpoczęły holowanie kadłuba promu w kiedunku Hvide Sande w Danii. Statek ma dotrzeć na miejsce w najbliższy wtorek.
Prom przejmie operator promowy Fanølinjen, który należy do grupy Molslinjen AS. Jego działalność ma rozpocząć się latem 2021.
Finomar od czasu swego powstania w 1994 roku specjalizuje się w produkcji złożonych konstrukcji spawanych oraz świadczy usługi na rzecz przemysłu okrętowego i energetycznego. Lokalizacja firmy umożliwia przewóz materiałów i gotowych wyrobów transportem samochodowym, a dzięki dostępowi do nabrzeża portowego również drogą wodną.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów