Port Gdynia, będący jednym z najważniejszych węzłów logistycznych w Polsce, podjął kolejną inwestycję o strategicznym znaczeniu dla branży morskiej. Projekt zakłada stworzenie nowoczesnej wnęki dokowej i przestawienie doku pływającego, a także modernizację istniejących nabrzeży. Za realizację przedsięwzięcia odpowiedzialna jest Grupa NDI, której rola w hydrotechnicznych projektach w polskich portach staje się coraz bardziej istotna.
Celem tego zaawansowanego technologicznie projektu jest optymalizacja infrastruktury i możliwości portowych oraz podniesienie wartości eksploatacyjnej dla sąsiadującej z portem Stoczni Wojennej. Wartość kontraktu wynosi ponad 82 miliony zł brutto, a całość inwestycji zostanie zrealizowana w terminie 18 miesięcy od przekazania terenu budowy, co ma nastąpić jeszcze w sierpniu.
Projekt składa się z dwóch etapów, z których pierwszy obejmuje budowę wnęki dokowej, kompleksową przebudowę nabrzeży, roboty ziemne oraz precyzyjne przestawienie doku pływającego do nowej lokalizacji. Ten etap ma zostać ukończony w ciągu 12 miesięcy. Drugi etap zakłada przeprowadzenie przebudowy Pirsu nr II w terminie kolejnych 6 miesięcy.
Podczas uroczystego podpisania umowy, Małgorzata Winiarek-Gajewska, Prezes Grupy NDI, wyraziła zadowolenie z faktu, że Grupa NDI została wybrana do realizacji tego prestiżowego projektu dla Portu Gdynia. Podkreśliła, że Grupa posiada właściwe kompetencje w realizacji tego typu inwestycji i jest gotowa sprostać największym wyzwaniom.
Jacek Sadaj, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., podkreślił, że inwestycja ta jest elementem kompleksowej transformacji portu, która ma na celu wzmocnienie jego konkurencyjności i efektywności działania.
Prezes PGZ Stoczni Wojennej Paweł Lulewicz, potwierdził zadowolenie z porozumienia i doskonałej współpracy między portem a stocznią. Przeniesienie doków z obszaru Stoczni Wojennej na zachodnie nabrzeże Portu Gdynia przyczyni się do zwiększenia możliwości eksploatacyjnych stoczni oraz umożliwi skuteczną realizację programu budowy trzech okrętów klasy fregata w ramach projektu Miecznik.
Inwestycja w Porcie Gdynia jest doskonałym przykładem synergii między sektorem publicznym a prywatnym, oraz efektywnej współpracy między branżowymi liderami. W ciągu 18 miesięcy Port Gdynia będzie gotowy obsłużyć jednostki o długości 400 metrów, co wzmocni jego pozycję jako kluczowego punktu w globalnym handlu morskim. Nowoczesna infrastruktura portowa umożliwi również wprowadzenie innowacyjnych i bezpiecznych rozwiązań dla operacji morskich, co podniesie konkurencyjność Portu Gdynia na arenie międzynarodowej.
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski