Pływający statek instalacyjny Green Jade, należący do CSBC-DEME Wind Engineering (CDWE), a obecnie budowany w stoczni CSBC w Kaohsiung, będzie wyposażony w system odzyskiwania zielonej energii elektrycznej z ciepła odpadowego silników.
Niemiecka firma Orcan Energy, specjalizująca się w technologii konwersji ciepła odpadowego na energię elektryczną, dostarczy osiem wydajnych „PACKÓW”, które odzyskają 100% zielonej energii elektrycznej z ciepła odpadowego silników Green Jade.
Każdy z czterech zainstalowanych silników dwupaliwowych będzie wyposażony w dwa pakiety wydajności. Według Orcan Energy, gdy wszystkie silniki pracują, z ciepła odpadowego na pokładzie wytwarzane jest ponad 500 kW energii elektrycznej.
- Kwestie środowiskowe są ważnym elementem projektu Green Jade. Odzysk ciepła odpadowego jest pod tym względem kluczową technologią, obok różnych innych środków oszczędzających paliwo na pokładzie statku. Wybraliśmy Orcan Energy, ponieważ wydajne PACKi dostosowują się optymalnie do wahań obciążenia,powiedziała Hedwig Vanlishout, CEO CSBC-DEME Wind Engineering.
Wydajne PAKI na pokładzie statku będą wykorzystywać ciepło odpadowe z wody chłodzącej silnik i spalin.
- Wielu graczy na całym świecie pracuje nad uczynieniem statków bardziej przyjaznymi dla środowiska. Fakt, że jako niemiecka firma CleanTech znajdujemy się teraz nawet na pokładzie pierwszego tajwańskiego statku instalacyjnego na morzu z kilkoma naszymi rozwiązaniami w zakresie odzysku ciepła odpadowego, a tym samym stanowi część ogromnego projektu farmy wiatrowej w Azji, potwierdza ten trend. Wykorzystanie nadmiaru ciepła odpadowego jest ważnym i ekonomicznym elementem dekarbonizacji żeglugi - powiedział Andreas Sichert, dyrektor generalny Orcan Energy.
Technologia firmy oparta jest na cyklu Organic Rankine Cycle (ORC), w którym czynnik chłodniczy jest odparowywany - nietoksyczny, niepalny węglowodór - i kierowany do maszyny rozprężającej w postaci przegrzanej pary. Wysokociśnieniowy czynnik chłodniczy rozpręża się, napędzając w ten sposób śruby obrotowe w maszynie rozprężnej. Energia rotacyjna jest używana do napędzania generatora wytwarzającego energię elektryczną, wyjaśnił Orcan Energy.
CDWE, spółka joint venture DEME Offshore i tajwańskiego stoczniowca CSBC, podjęła ostateczną decyzję inwestycyjną (FID) dotyczącą statku w czerwcu, z pierwszym cięciem stali we wrześniu.
Green Jade, który ma zostać dostarczony w 2022 r., Jest pierwszym pływającym statkiem morskim do instalacji wiatrowych, zbudowanym na Tajwanie.
Po oddaniu do eksploatacji statek o długości 216,5 metra zostanie wykorzystany na morskich projektach wiatrowych Hai Long i Zhong Neng na Tajwanie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej