Pływający statek instalacyjny Green Jade, należący do CSBC-DEME Wind Engineering (CDWE), a obecnie budowany w stoczni CSBC w Kaohsiung, będzie wyposażony w system odzyskiwania zielonej energii elektrycznej z ciepła odpadowego silników.
Niemiecka firma Orcan Energy, specjalizująca się w technologii konwersji ciepła odpadowego na energię elektryczną, dostarczy osiem wydajnych „PACKÓW”, które odzyskają 100% zielonej energii elektrycznej z ciepła odpadowego silników Green Jade.
Każdy z czterech zainstalowanych silników dwupaliwowych będzie wyposażony w dwa pakiety wydajności. Według Orcan Energy, gdy wszystkie silniki pracują, z ciepła odpadowego na pokładzie wytwarzane jest ponad 500 kW energii elektrycznej.
- Kwestie środowiskowe są ważnym elementem projektu Green Jade. Odzysk ciepła odpadowego jest pod tym względem kluczową technologią, obok różnych innych środków oszczędzających paliwo na pokładzie statku. Wybraliśmy Orcan Energy, ponieważ wydajne PACKi dostosowują się optymalnie do wahań obciążenia,powiedziała Hedwig Vanlishout, CEO CSBC-DEME Wind Engineering.
Wydajne PAKI na pokładzie statku będą wykorzystywać ciepło odpadowe z wody chłodzącej silnik i spalin.
- Wielu graczy na całym świecie pracuje nad uczynieniem statków bardziej przyjaznymi dla środowiska. Fakt, że jako niemiecka firma CleanTech znajdujemy się teraz nawet na pokładzie pierwszego tajwańskiego statku instalacyjnego na morzu z kilkoma naszymi rozwiązaniami w zakresie odzysku ciepła odpadowego, a tym samym stanowi część ogromnego projektu farmy wiatrowej w Azji, potwierdza ten trend. Wykorzystanie nadmiaru ciepła odpadowego jest ważnym i ekonomicznym elementem dekarbonizacji żeglugi - powiedział Andreas Sichert, dyrektor generalny Orcan Energy.
Technologia firmy oparta jest na cyklu Organic Rankine Cycle (ORC), w którym czynnik chłodniczy jest odparowywany - nietoksyczny, niepalny węglowodór - i kierowany do maszyny rozprężającej w postaci przegrzanej pary. Wysokociśnieniowy czynnik chłodniczy rozpręża się, napędzając w ten sposób śruby obrotowe w maszynie rozprężnej. Energia rotacyjna jest używana do napędzania generatora wytwarzającego energię elektryczną, wyjaśnił Orcan Energy.
CDWE, spółka joint venture DEME Offshore i tajwańskiego stoczniowca CSBC, podjęła ostateczną decyzję inwestycyjną (FID) dotyczącą statku w czerwcu, z pierwszym cięciem stali we wrześniu.
Green Jade, który ma zostać dostarczony w 2022 r., Jest pierwszym pływającym statkiem morskim do instalacji wiatrowych, zbudowanym na Tajwanie.
Po oddaniu do eksploatacji statek o długości 216,5 metra zostanie wykorzystany na morskich projektach wiatrowych Hai Long i Zhong Neng na Tajwanie.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth