Nowozelandzki minister rolnictwa Damien O'Connor ogłosił, że kraj opuścił ostatni statek eksportujący z Nowej Zelandii żywy inwentarz. Więcej transportów żywych zwierząt drogą morską nie będzie.
Nowa Zelandia wprowadziła zakaz transportu żywego inwentarza na statkach po katastrofie jednostki Gulf Livestock 1 w 2020 roku, która zatonęła z 6 tysiącami sztuk bydła eksportowanego do Chin. Statek zatonął wraz z prawie wszystkimi członkami załogi (uratowały się dwie osoby) oraz wszystkimi zwierzętami. Wprowadzony zakaz dotyczy również transportu żywych ryb. Zdecydowano się na niego po przeglądzie sektora eksportu żywych ryb w 2021 roku. Nowe regulacje zostały wprowadzone jeszcze w 2021 roku, po dwóch latach vacatio legis wchodzą w życie 30 kwietnia 2023 roku.
Nowa Zelandia chce w ten sposób chronić swoją reputację kraju wiodącego w kwestii produkcji żywności i poszanowania praw zwierząt.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął