Duńska firma transportowa Dampskibsselskabet Norden A / S zakończyła sprzedaż tankowca do przewozu produktów naftowych - Nord Andes.
Tankowiec MR2 o nośności 50 000 dwt został sprzedany nieujawnionemu nabywcy w Chinach za 21 milionów dolarów, wynika z danych VesselsValue.
Sprzedaż ma miejsce zaledwie dziesięć miesięcy po zakupie statku zbudowanego w 2011 r. Mówi się, że posunięcie to odzwierciedla strategię Nordena polegającą na handlu aktywami.
- Kierujemy się możliwościami, jakie widzimy na rynku, aby stale optymalizować naszą flotę” - powiedział Jan Rindbo, dyrektor generalny Norden.
- Po osiągnięciu doskonałych przychodów ze statku podczas silnego rynku, sprzedaliśmy teraz Nord Andes na mniej więcej tym samym poziomie, co cena zakupu, co oznacza zwinną wymianę aktywów w ciągu zaledwie 10 miesięcy – dodał.
Rynek tankowców doświadczył znacznego wzrostu zysków w pierwszej połowie 2020 roku ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na magazynowanie ropy na morzu, generując wysokie zwroty dla Norden.
- Kupiliśmy statek pod koniec ubiegłego roku, spodziewając się silniejszego rynku tankowców w 2020 roku - powiedział Henrik Lykkegaard Madsen, dyrektor ds.zarządzania aktywami w firmie Norden.
- Ożywienie było w rzeczywistości znacznie bardziej strome i krótsze niż oczekiwano. Udało nam się uchwycić wzrosty na rynku i osiągnąć bardzo dobre zyski na tym statku w krótkim okresie, w którym go posiadaliśmy – dodał.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody