Duński armator Dampskibsselskabet Norden A/S poinformował o zakontraktowaniu nowych statków. Firma dodała opcję budowy dwóch masowców do już istniejącego kontraktu zawartego ze stocznią Nantong Cosco KHI Ship Engineering Co. (NACKS).
W czerwcu Norden podpisał umowę z NACKS na budowę czterech masowców typu Ultramax o nośności 61 tys. dwt. Liczba statków została teraz zwiększona do sześciu. Mają zostać one dostarczone w 2022 roku.
Ponadto firma kupiła używany masowiec Supramax zbudowany w 2014 roku, również zbudowany w NACKS, który ma dołączyć do floty Norden we wrześniu.
Te transakcje stanowią ogromne możliwości taktyczne dla Nordena. Ceny tonażu są dziś o około 10–20% niższe niż w latach 2018/2019, kiedy Norden sprzedał 10 statków - powiedział Jan Rindbo, prezes Norden.
Statki dołączą do podstawowej floty należących do Norden i długoterminowych czarterowanych tankowców.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii