Damen zwodował niedawno dwa 85-tonowe holowniki typu ASD 2813 dla firmy Boluda Towage Europe. Jednostki powstały w wietnamskiej stoczni Damen Song Cam Shipyard.
Oba holowniki, wybudowane zgodnie z normami emisji IMO Tier III, mają pracować w belgijskim porcie Port Zeebrugge. Jednostki otrzymają nazwy VB Bolero i VB Rumba i powiększą flotę Boludy do 81 holowników, które działają w Belgii, Holandii, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Mają zostać dostarczone w grudniu 2020 roku.
Uważa się, że holowniki ASD 2813 są wysoce manewrowymi, wysokowydajnymi i przyjaznymi dla środowiska statkami o zaawansowanej konstrukcji. Dzięki swojej elastyczności operacyjnej, holowniki mogą być wykorzystywane do operacji cumowania w portach i terminalach, operacji eskortowania, operacji przeciwpożarowych, holowania przybrzeżnego i morskiego.
- Z przyjemnością współpracujemy z Boludą, budując i dostarczając dwa nowe holowniki ASD 2813 dla tego projektu. Jesteśmy przekonani, że te holowniki, w tym FIFI 1 i Damen Marine NOX Reduction System będą doskonałym dodatkiem do operacji floty Boluda Europe ”- powiedział Carlos Gonzalez Martin, kierownik sprzedaży firmy Damen na Europę Północną, Zachodnią i Południową.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów