Damen Shipyards wygrało kontrakt z portem w Antwerpii na budowę dwóch holowników typu RSD 2513.
Jak wyjaśnił Damen, RSD Tug 2513 jest dedykowanym holownikiem do obsługi statków o uciągu 70 ton. Posiada dwa łuki, co zapewnia optymalną wydajność zarówno podczas operacji wspomagania dziobu, jak i rufy.
Holowniki niskoemisyjne będą wyposażone w w pełni certyfikowany morski system redukcji NOX firmy Damen, dzięki czemu będą zgodne z IMO Tier III i będą wyposażone w funkcje przeciwpożarowe FiFi 1
- Przywiązujemy dużą wagę do stworzenia zrównoważonego portu - powiedziała Celine Audenaerdt, kierownik techniczny Portu Antwerpia. - Systematycznie zastępujemy nasze holowniki nowoczesnymi jednostkami, bardziej przyjaznymi dla środowiska. Kupno dwóch holowników Damena wpisuje się w tę strategię. Nowe holowniki mają bardziej o Benelux.
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC