Operator gazociągu Nord Stream 2, budowanego przez rosyjski Gazprom, spółka Nord Stream 2 AG, poinformował w poniedziałek o zakończeniu budowy odcinka magistrali przebiegającego przez wyłączną strefę ekonomiczną Niemiec. Odcinek ten mierzy 2,6 km.
Operator przekazał, że we "właściwym terminie" poinformuje o dalszych planach. "O innych szczegółach nie możemy poinformować" - głosi komunikat Nord Stream 2 AG.
Do ukończenia rosyjsko-niemieckiego gazociągu niezbędne jest jeszcze ułożenie części rurociągu w wodach duńskich. Według mediów układanie dwóch nitek tego odcinka ma się rozpocząć w połowie stycznia 2021 roku.
Prace nad ukończeniem Nord Stream 2 rozpoczęły się 11 grudnia po blisko rocznej przerwie.
W minionym tygodniu Duńska Agencja Morska poinformowała w komunikacie, że rosyjski statek Fortuna może rozpocząć w styczniu przyszłego roku układanie rur w wodach Danii na południe od wyspy Bornholm.
Pod koniec 2019 rok, wobec groźby sankcji USA, szwajcarska firma Allseas wycofała z Bałtyku oba swe statki do układania rurociągów. Rosja zapowiedziała ukończenie gazociągu własnymi siłami. Sankcje amerykańskie dotyczą statków zaangażowanych w budowę Nod Stream 2 na głębokości poniżej 100 stóp, jak również podmiotów czy osób świadczących usługi na rzecz tych jednostek. Odcinek niemiecki jest płytszy i prace na nim nie grożą sankcjami podmiotom zaangażowanym w budowę.
Poza rosyjskim Gazpromem w finansowaniu budowy Nord Stream 2 uczestniczy pięć zachodnich spółek energetycznych - niemieckie Uniper i Wintershall DEA, austriacka OMV, francuska Engie i brytyjsko-holenderska Royal Dutch Shell.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów