Nie ma przesłanek, by utrzymywać spółkę Polskie LNG, powołaną do budowy terminala LNG, gdy terminal już jest i działa - tak pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Piotr Naimski uzasadnił połączenie Polskiego LNG z Gaz - Systemem.
„Łączymy spółkę, która była powołana jako celowa do budowy terminala LNG ze spółką matką. Nie ma racjonalnej przesłanki by utrzymywać ten stan w sytuacji, gdy terminal funkcjonuje, trwa jego rozbudowa, a bardzo duży udział w tej rozbudowie mają służby i komórki Gaz-Systemu” - skomentował Naimski.
Operator systemu przesyłowego gazu Gaz-System poinformował w czwartek o podpisaniu ze swoją spółką-córką - Polskim LNG porozumienie w sprawie planu połączenia. Połączenie nastąpi poprzez przeniesienie całego majątku Polskiego LNG do Gaz-Systemu. Gaz-System jest właścicielem Polskiego LNG, która zarządza terminalem LNG w Świnoujściu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego
"Głównym celem połączenia jest zwiększenie efektywności zarządzania procesami inwestycyjnymi, które do czasu połączenia były odrębnie realizowane przez spółki" - podał operator.
„Łączymy spółkę, która była powołana jako celowa do budowy terminala LNG ze spółką matką. Nie ma racjonalnej przesłanki by utrzymywać ten stan w sytuacji, gdy terminal funkcjonuje, trwa jego rozbudowa, a bardzo duży udział w tej rozbudowie mają służby i komórki Gaz-Systemu” - skomentował Naimski.
„Uznaliśmy, że takie dublowanie jest nieracjonalne i to jest powód połączenia” - dodał pełnomocnik. Poinformował, że „cała procedura formalnie rzecz biorąc ma szanse zakończyć się do końca roku”.
Gaz-System to strategiczna spółka ze 100 proc. udziałem Skarbu Państwa - odpowiada za przesył gazu ziemnego oraz zarządza najważniejszymi gazociągami. Operator prowadzi też duży program inwestycyjny rozbudowy sieci przesyłowej, w tym budowy interkonektorów z sąsiednimi państwami.
Gaz-System, razem z duńskim operatorem Energinet.dk są inwestorami w projekcie Baltic Pipe. To strategiczny projekt, który ma utworzyć nową drogę dostaw gazu ziemnego z Norwegii na rynki duński i polski oraz do użytkowników końcowych w krajach sąsiednich. Gazociąg będzie mógł przesyłać 10 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie do Polski oraz 3 mld m sześc. z Polski do Danii. Uruchomienie gazociągu planowane jest na 1 października 2022 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów