W gdyńskiej stoczni jest kontynuowana kolejna, duża inwestycja związana z przysposobieniem zakładu do dużych zleceń związanych z budową okrętów. Choć najbardziej wyróżniająca się hala kadłubowa jest już otwarta, powstają także inne obiekty, jak hala-logistyczno-magazynowa. Inwestycja jest realizowana przez Grupę NDI.
Obok powstającej hali logistyczno-magazynowej zespół budowlańców odpowiada za znaczącą przebudowę układu drogowego i infrastruktury technicznej. Jak informuje PGZ Stocznia Wojenna, powstają nowe place składowe i drogi wewnętrzne o łącznej powierzchni około 31 tys. m2.
– Ta inwestycja to bardzo istotny element transformacji naszej Stoczni i rozbudowy jej potencjału produkcyjnego. Nowoczesna infrastruktura logistyczna i magazynowa pozwoli nam sprawnie realizować nie tylko bieżące projekty, ale przygotowuje również grunt pod przyszłe zamówienia – podkreślił Maciej Popławski, Pełnomocnik Zarządu ds. Inwestycji.
– Głównym wyzwaniem jest krótki termin realizacji, ale robimy wszystko, aby sobie z tym poradzić, pracując m.in. na trzy zmiany. Wyzwaniem typowo budowlanym jest stare uzbrojenie podziemne, ale też praca na terenie czynnego zakładu, gdzie cały czas trwa produkcja – wskazał Przemysław Młynarczyk, Kierownik Budowy z Grupy NDI.
Ta kompleksowa modernizacja oraz pozostałe przedsięwzięcia mają znacząco poprawić organizację transportu i logistyki w obrębie stoczni. Ma być to niezbędne dla sprawnej realizacji programu budowy trzech wielozadaniowych fregat programu „Miecznik” oraz okrętu ratowniczego programu „Ratownik”. Od sierpnia 2023 roku trwa budowa pierwszej z fregat, przyszłego ORP Wicher, a jeszcze tą wiosną rozpoczną się prace nad drugą, przyszłym ORP Burza. Z kolei prace przy „Ratowniku” mają ruszyć jeszcze w grudniu tego roku.
Planowany termin zakończenia prac budowlanych to jesień 2025 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów