Wielka Brytania poinformowała we wtorek 3 sierpnia o „potencjalnym porwaniu” statku u wybrzeży Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Według Sky News, na pokład wkroczyło osiem lub dziewięć uzbrojonych osób.
„Potencjalne porwanie” zostało zgłoszone przez UK Maritime Trade Operations – to jednostka podlegająca brytyjskiemu ministerstwu obrony, zajmująca się przekazywaniem informacji o położeniu statków handlowych siłom zbrojnym. Do incydentu miało dojść około 100 kilometrów na wschód od Fudżajry.
Telewizja Sky News twierdzi, że grupa uzbrojonych osób weszła na pokład tankowca Asphalt Princess. Źródło, na które powołuje się stacja, miało stwierdzić, że „to było nieautoryzowane wejście na pokład w Zatoce Omańskiej”. Na miejsce, w którym znajduje się statek, wysłany został patrol lotniczy sił zbrojnych Omanu.
Brytyjskie źródła podają, że za porwaniem – podobnie jak w przypadku niedawnego ataku na tankowiec Mercer Street – mają stać służby zbrojne Iranu lub jednostki z nim powiązane, nie jest to jednak w żaden sposób potwierdzone. Jednocześnie rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych Iranu Said Chatibzadeh napisał, że "Informacje o kolejnych incydentach będących zagrożeniem dla bezpieczeństwa statków w Zatoce Perskiej i Zatoce Omańskiej są podejrzane", ale jednocześnie przestrzegł przed tworzeniem „złej atmosfery dla konkretnych celów politycznych” przeciwko Teheranowi.
Nieco wcześniej agencja Associated Press informowała, powołując się na MarineTraffic.com, że cztery inne tankowce – Queen Ematha, Golden Brilliant, Jag Pooja, Abyss – zgłaszały za pomocą systemu automatyczne identyfikacji, że straciły moc i możliwość sterowania.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów