Elektrownia Wiatrowa Baltica-2, z Grupy Kapitałowej PGE, zawarła z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi umowę o przyłączenie do sieci przesyłowej morskiej farmy wiatrowej Baltica-2 o mocy zainstalowanej 1498 MW. To kolejne ważne zadanie, zrealizowane w 2020 roku, przybliżające PGE do uruchomienia pierwszych farm na morzu w ramach Programu Offshore.
Morska farma wiatrowa Baltica-2 będzie zlokalizowana ponad 30 km w głąb morza, na wysokości Ustki i Łeby. Miejscem jej przyłączenia do sieci przesyłowej będzie rozdzielnia 400 kV w nowej stacji elektroenergetycznej, która jest planowana przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne, zgodnie z uzgodnionym w tym roku przez Prezesa URE Planem Rozwoju Sieci Przesyłowej na lata 2021-2030. Uruchomienie morskiej farmy wiatrowej Baltica-2 planowane jest przed 2030 rokiem.
„Zawarcie umowy o przyłączenie do sieci przesyłowej morskiej farmy wiatrowej Baltica-2 jest jednym z kluczowych elementów wymaganych do realizacji inwestycji w zakładanym harmonogramie. Cieszymy się ze sprawnej realizacji tego zadania. Równolegle trwają prace projektowe dotyczące układu wyprowadzenia mocy z farm Baltica-2 i Baltica-3 na morzu i lądzie. Obie farmy o łącznej mocy do 2,5 GW planujemy uruchomić przed 2030 rokiem” – mówi Monika Morawiecka, Prezes Zarządu PGE Baltica.
Program Offshore zakłada budowę trzech farm wiatrowych, z czego Elektrownia Wiatrowa Baltica-2 jest drugą inwestycją GK PGE z podpisaną umową o przyłączenie. Wcześniej, w 2014 roku, inna spółka GK PGE – Elektrownia Wiatrowa Baltica-3 zawarła z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi umowę o przyłączenie do sieci przesyłowej morskiej farmy wiatrowej Baltica-3. Z kolei w czerwcu PSE SA wydały warunki techniczne przyłączenia dla Elektrowni Wiatrowej Baltica-1 (jest to etap poprzedzający zawarcie umowy o przyłączenie).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów