Jednostki podległe Ministerstwu Infrastruktury w związku z likwidacją skutków zeszłorocznej powodzi wykonają do końca 2028 r. zadania o łącznej wartości ponad 1 mld zł. Działania te podsumował wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak na wspólnej konferencji prasowej przedstawicieli rządu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.
— Już w październiku 2024 r. uzyskaliśmy pełną przejezdność na drogach i kolei – był to pierwszy etap odbudowy po powodzi w infrastrukturze. Drugi etap to tymczasowa infrastruktura – przykładem jest most tymczasowy w Głuchołazach. Natomiast w etapie trzecim, najważniejszym, prowadzimy odbudowę, najczęściej już z nowymi funkcjonalnościami, nową jakością – dobrym przykładem jest tutaj docelowy most w Głuchołazach o wartości 64 mln zł, który będzie budowany w innej technologii zapewniającej większą odporność. Do 2028 r. planujemy przeznaczyć łącznie ponad 1 mld zł na działania przywracające dotychczasową funkcjonalność lub wprowadzające nowe rozwiązania w infrastrukturze kolejowej i drogowej, która ucierpiała w trakcie powodzi — powiedział wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Dotychczas zrealizowane prace w zakresie odbudowy infrastruktury po powodzi objęły działania na sieci dróg, kolei i w infrastrukturę wodną.
Działania Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie obejmują niemal 600 zadań o wartości 314 mln zł, z czego zakończono łącznie ponad 360 zadań, m.in. przebudowę mostu drogowego w Krośnie Odrzańskim. Obecnie dobiega końca zabezpieczenie zbiornika Topola na Nysie Kłodzkiej.
Na sieci dróg krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przewidziano prace na 538 odcinkach dróg krajowych w 5 województwach, o łącznej wartości 482,3 mln zł. Dotąd zrealizowano 439 zadań utrzymaniowych i 31 interwencyjnych. Kluczowe inwestycje związane z odbudową to most w Głuchołazach na DK40, odbudowa infrastruktury w Krapkowicach w ciągu DK45 oraz odbudowa infrastruktury w Skorogoszczy w ciągu DK94.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA zabezpieczyły infrastrukturę kolejową, przywróciły przejezdność szlaków oraz przygotowały się do kolejnych inwestycji”.
kom/ mbed/ mhr/
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął