Z początkiem września 2025 r. Urząd Morski w Gdyni powrócił na plac budowy w Rewie, rozpoczynając drugi etap długo oczekiwanej inwestycji przeciwpowodziowej. Celem prac jest ochrona miejscowości przed skutkami sztormów i powodzi oraz podniesienie atrakcyjności turystycznej tego nadmorskiego kurortu.
W ramach przedsięwzięcia powstanie nowa opaska brzegowa o długości 480 metrów, a istniejąca – licząca 420 metrów – zostanie kompleksowo wyremontowana. Inwestycja zakłada również budowę zjazdów i zejść na plażę, a w 2026 roku – powstanie deptaka turystycznego.
– Doświadczenia z lat ubiegłych pokazują, jak ważna jest ta inwestycja. Nowa opaska, osłonięta w przyszłości wydmą, nie tylko wzmocni ochronę przeciwpowodziową, ale także wzbogaci miejscowość o niemal półkilometrowy deptak – podkreśla Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Dodatkowym elementem systemu zabezpieczeń są kontenery ze sprzętem przeciwpowodziowym, rozmieszczone w pobliskich Mechelinkach.
Inwestycja została podzielona na trzy etapy:
– Na opasce posadowionej na palach CFA zostaną zamontowane elementy mocujące pod mobilne przegrody przeciwpowodziowe. Systemowe rozwiązania będą przechowywane w kontenerach w Mechelinkach – informuje Justyna Bławat, kierownik budowy z firmy WMW.
Drugi etap rozpoczął się od zabezpieczenia placu budowy i wygrodzenia odcinka plaży przy zejściu dla osób z niepełnosprawnościami. Kolejne fragmenty będą sukcesywnie wyłączane z użytkowania, by ograniczyć utrudnienia dla mieszkańców i turystów.
Materiały budowlane będą dostarczane ul. Morską do placu przeładunkowego przy wejściu nr 7, a następnie transportowane plażą do miejsca montażu. Prace prowadzone są w dni robocze w godzinach 7:00–15:00.
Planowany termin zakończenia II etapu to luty 2026 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów