W czerwcu na Nabrzeżu Pięciu Gwizdków pojawiły się specjalistyczne metalowe kontrukcje. Były to elementy offshore, zamówione przez skandynawskiego klienta. Pracami antykorozyjnymi na zlecenie Mostostalu Pomorze zajął się zespół Muehlhan.
Zespołem kieruje dr Roman Czapierwski, project manager w firmie Muehlhan. Prace dotyczą wykonania prac antykorozyjnych konstrukcji, które spoczną na dnie Morza Północnego i będą zabezpieczać odwiert, przez który przebiegną specjalne rurociągi do platform wiertniczych. Posłużą one przez czas eksploatacji odwiertów. W praktyce oznacza to, że będą używane przez kolejnych kilkanaście lat.
Konstrukcje po ukończeniu będą przewiezione do klienta w Skandynawii i umieszczone na dnie Morza Północnego, na głębokości ok. 100 m.
– Cały proces wykonywania prac antykorozyjnych jest szczegółowo monitorowany przez naszego zleceniodawcę. Praca wymaga zachowania wysokich standardów wykonania w kontrolowanych warunkach, odbiory są rygorystyczne. Musi to być odpowiednio gruba warstwa farby, by szczegółowo zabezpieczyć wszystkie partie przed ogniskami korozji – powiedział dr Roman Czapiewski, project manager w Muelhlan.
Fluorescencyjny kolor ma aspekt bezpieczeństwa – przeznaczony jest dla osób pracujących przy montowaniu.
Prace zostaną w całości ukończone w sierpniu tego roku.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)