W czerwcu na Nabrzeżu Pięciu Gwizdków pojawiły się specjalistyczne metalowe kontrukcje. Były to elementy offshore, zamówione przez skandynawskiego klienta. Pracami antykorozyjnymi na zlecenie Mostostalu Pomorze zajął się zespół Muehlhan.
Zespołem kieruje dr Roman Czapierwski, project manager w firmie Muehlhan. Prace dotyczą wykonania prac antykorozyjnych konstrukcji, które spoczną na dnie Morza Północnego i będą zabezpieczać odwiert, przez który przebiegną specjalne rurociągi do platform wiertniczych. Posłużą one przez czas eksploatacji odwiertów. W praktyce oznacza to, że będą używane przez kolejnych kilkanaście lat.
Konstrukcje po ukończeniu będą przewiezione do klienta w Skandynawii i umieszczone na dnie Morza Północnego, na głębokości ok. 100 m.
– Cały proces wykonywania prac antykorozyjnych jest szczegółowo monitorowany przez naszego zleceniodawcę. Praca wymaga zachowania wysokich standardów wykonania w kontrolowanych warunkach, odbiory są rygorystyczne. Musi to być odpowiednio gruba warstwa farby, by szczegółowo zabezpieczyć wszystkie partie przed ogniskami korozji – powiedział dr Roman Czapiewski, project manager w Muelhlan.
Fluorescencyjny kolor ma aspekt bezpieczeństwa – przeznaczony jest dla osób pracujących przy montowaniu.
Prace zostaną w całości ukończone w sierpniu tego roku.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries