• <
nauta_2024

Kongsberg dostarczy napęd i systemy manewrowe dla nowych RoPaxów Finnlines

PMK

11.10.2020 21:40
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Kongsberg dostarczy napęd i systemy manewrowe dla nowych RoPaxów Finnlines

Partnerzy portalu

Kongsberg dostarczy napęd i systemy manewrowe dla nowych RoPaxów Finnlines - GospodarkaMorska.pl
Grimaldi

Norweski Kongsberg Maritime podpisał kontrakt z China Merchants Jinling Shipyard (Weihai) na dostawę układu napędowego i manewrowego dla dwóch nowych statków pasażerskich typu RoPax zamówionych przez fińską firmę promową Finnlines.

Budowane w Weihai statki mają zostać dostarczone do 2023 r. Kontrakt o wartości ponad 12 mln EUR (około 14 mln USD) obejmie instalację systemu Kongsberg w tzw. Superstar RoPaxes Finnlines.

Statki zostaną zbudowane w najwyższej szwedzko-fińskiej klasie lodowej (1A Super), z dwuwałowym układem napędowym liniowym napędzanym czterema silnikami głównymi.

Kongsberg Maritime zaproponował system, dzięki któremu statki będą mogły pracować na dwóch profilach wydajności / prędkości - 16 węzłów przy dwóch pracujących silnikach lub 19 węzłów przy czterech pracujących silnikach. Jest to możliwe dzięki dwubiegowej skrzyni biegów, która zapewnia wzrost wydajności napędu o około 3% w porównaniu ze skrzynią jednobiegową.

- Rozumiemy warunki, w jakich będą działać statki klienta, i opracowaliśmy strategie poprawy efektywności energetycznej, oszczędzając w ten sposób paliwo i redukując emisje. Nasz pakiet napędowy klasy lodowej 1A umożliwi statkom efektywną pracę w warunkach arktycznych, radząc sobie z pływającym lodem i ekstremalnym zimnem - powiedział Yaling Liu, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Kongsberg Maritime.

Efektywność jest dodatkowo zwiększana dzięki zastosowaniu sterowalnych śrub napędowych firmy (CPP). Dzięki zintegrowaniu śruby napędowej i steru w jednym systemie osiągi hydrodynamiczne są zoptymalizowane, ciąg zwiększa się, a opór zmniejsza się, co w konsekwencji prowadzi do zmniejszenia emisji. Według Kongsberga, w połączeniu z „skręconą” konstrukcją steru, która dodatkowo poprawia manewrowość, można oczekiwać, że statki dwuślimakowe osiągną przyrost wydajności do 6%.

Każda z dwóch jednostek o długości 230 metrów będzie mogła pomieścić 1212 pasażerów.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.