• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Letni import w największych portach USA osiąga najwyższy w historii poziom, pomimo pandemii koronawirusa

PMK

11.10.2020 21:45
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Letni import w największych portach USA osiąga najwyższy w historii poziom, pomimo pandemii koronawirusa
Letni import w największych portach USA osiąga najwyższy w historii poziom, pomimo pandemii koronawirusa - GospodarkaMorska.pl
Port Los Angeles

Zgodnie z najnowszym raportem Global Port Tracker, import w głównych portach kontenerowych w Stanach Zjednoczonych osiągnął rekordowy poziom tego lata, gdy sprzedaż detaliczna odbiła się od pandemii, a kupcy uzupełnili zapasy wcześniej na okres świąteczny.

- Po pobycie w domu tej wiosny konsumenci znów kupują, a łańcuchy dostaw detalicznych pracują w godzinach nadliczbowych, aby nadążyć za popytem - powiedział Jonathan Gold, wiceprezes NRF ds. łańcucha dostaw i polityki celnej.

- Nic w tym roku nie jest przewidywalne, ale sprzedawcy detaliczni dbają o to, by ich półki i magazyny były dobrze zaopatrzone na święta. Robią też zapasy wcześniej niż zwykle, ponieważ wiedzą, że wielu konsumentów będzie robić zakupy na początku tego roku, aby uniknąć tłumów i opóźnień w dostawach. Jakieś świąteczne gadżety, które normalnie nie dotarłyby przed Halloween – dodał.

Porty w USA objęte programem Global Port Tracker obsłużyły w sierpniu 2,1 miliona TEU. To o 9,7 procent więcej niż w lipcu i 8 procent rok do roku. Była to największa liczba kontenerów zaimportowanych w ciągu jednego miesiąca, odkąd NRF zaczęło śledzić import w 2002 roku, pokonując 2,04 miliona TEU w październiku 2018 roku, przed planowaną podwyżką taryf.

Wrzesień oszacowano na 2,08 mln TEU, co oznacza wzrost o 10,9 procent rok do roku. Według NRF faktyczna suma za wrzesień będzie znana dopiero w przyszłym miesiącu, ale może stać się drugim co do wielkości miesiącem w historii. Z drugiej strony prognoza na październik wynosi 1,86 mln TEU, co oznacza spadek o 1,1 proc.

Dodatkowo prognozuje się, że listopad wyniesie 1,61 mln TEU, co oznacza spadek o 5,1 proc., a grudzień ustali się na poziomie 1,53 mln TEU, co oznacza spadek o 11,2 proc. 

Założyciel Hackett Associates, Ben Hackett, powiedział, że letni wzrost importu odzwierciedla sprzedaż detaliczną, która od czerwca odnotowuje wzrost rok do roku każdego miesiąca, w tym 2,6 procent w sierpniu.

- Gospodarka USA bije prognozy, zwiększając konsumpcję, a import ustanawia nowe rekordy - powiedział Hackett. - Sprzedaż detaliczna to duża część wydatków konsumenckich, więc można by się spodziewać wzrostu, gdy gospodarka się poprawi, a konsumenci będą pewni siebie. Jednak niecałe sześć miesięcy po największych spadkach odnotowanych tej wiosny sprzedaż detaliczna wróciła do poziomu sprzed kryzysu.

Raport zawiera dane historyczne i prognozy dla portów USA w Los Angeles / Long Beach, Oakland, Seattle i Tacoma na zachodnim wybrzeżu; Nowy Jork / New Jersey, Port Wirginii, Charleston, Savannah, Port Everglades, Miami i Jacksonville na wschodnim wybrzeżu oraz Houston nad Zatoką Meksykańską.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 36475,00 $ tona 0,10% 4 sie
 Cynk 2975,00 $ tona 0,17% 4 sie
 Aluminium 2575,00 $ tona -0,77% 4 sie
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.