Do Portu Gdańsk dotarł trzeci z nowych holowników zakupionych przez WUŻ Port and Maritime Services. Nowa jednostka dołączając do obecnej floty, już wkrótce rozpocznie działalność w gdańskim porcie.
Holownik Pax (typ ASD 2811, uciąg na palu 60 T), mający 28 metrów długości i 11 metrów szerokości, o uciągu 60 T został zbudowany w stoczni Damen Shipyards Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Na początku sierpnia br. do gdańskiego portu dotarły już dwa z zakupionych holowników. Jednym z nich był holownik Ares (typ ASD 2813, uciąg na palu 82 T) mający 28 metrów długości, 13 metrów szerokości, a drugim - Mars (typ ASD 2811, uciąg na palu 60 T) o 28 metrach długości, 11 metrach szerokości. Oba holowniki zostały zaprojektowane i zbudowane przez podmioty należące do holenderskiego koncernu Damen Shipyards Group.
Ich zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa, komfortu, jakości i ergonomii pracy zarówno dla pracowników, jak i obsługi statków wchodzących do Portu Gdańsk. Nowe jednostki posiadają klasę Fire Fighting 1, co pozwoli zabezpieczyć port pod względem asyst pożarowych w trakcie wprowadzania i wyprowadzania statków, jak również asystowania podczas przeładunku gazu, ropy i produktów ropopochodnych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów