Oriental Dragon, jeden ze statków określanych mianem „pionierów” pośród cruiserów, został sprzedany na aukcji. Nabywcą jest firma, która w swojej flocie posiada inne statki przeznaczone do złomowania.
Oriental Dragon był jednym z luksusowych wycieczkowców, które pozwoliły ugruntować rynek i uzyskać liniom Royal Caribbean miano jednego z jego liderów. Zbudowany w 1972 roku statek o tonażu 18 500 ton został po 50 latach służby sprzedany na aukcji przez dotychczasowego właściciela, Worldport Corp. Zwycięzcą okazała się spółka Virna Maritime Corp z Mombaju, służąca jako ostatni właściciel rejestrowy dla statków.
Aukcja odbyła się w Malezji w październiku. Leciwa jednostka kosztowała nowego nabywcę niecałe 5 milionów dolarów. Techniczny zarząd nad statkiem objęła indyjska firma Machtrans, specjalizująca się w dostarczaniu statków do ich ostatniego portu. Jednocześnie wysłużony wycieczkowiec uzyskał nową, krótszą nazwę – Dragon. Branżowe media podają, że ostatni rejs to stoczni rozbiórkowej jest już kwestią czasu.
Tym samym będzie to dokładnie dwudziesty ósmy wycieczkowiec, jaki powędrował na złom od czasu wybuchu pandemii Covid-19 na początku 2020 roku. Jak podliczono, z sektora zniknęło w ten sposób prawie 1,2 mln ton pojemności brutto.
Zbudowany w 1972 roku Oriental Dragon zaczynał swoją karierę jako Sun Viking w barwach Royal Caribbean, ale ostatnimi czasy był już wycofany z użytku i w zaniedbanym stanie kotwiczył u wybrzeży Penangu. Był to jeden z trzech nowoczesnych wycieczkowców z salonem koktajlowym zaprojektowanym na kominach. Jednostki te pomogły odnieść rynkowy sukces Royal Caribbean.
W 1997 roku Royal Caribbean sprzedało Oriental Dragon do Azji, gdzie zmieniał właścicieli i nazwy jeszcze kilkakrotnie. Jego ostatnim właścicielem był Worldport Corp. z siedzibą w Hongkongu. Firma jednak zaczęła mieć problemy finansowe, kiedy ze względu na pandemiczne ograniczenia z czarteru jednostki wycofała się firma organizująca rejsy hazardowe. Worldport nie miał środków na spłatę długów oraz opłacanie załogi. W rezultacie Oriental Dragon został zajęty przez wierzycieli.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów