• <
nauta_2024

Karstensen przoduje w Wielkiej Brytanii

jm

24.01.2024 14:54

Partnerzy portalu

Wodowanie Christiny S w stoczni Karstensen Poland, fot. GospodarkaMorska.pl

Spośród 23 największych statków do połowów pelagicznych, jakie posiadają brytyjscy armatorzy, aż 11 dostarczyła stocznia Karstensen.

Jak podają norweskie media, duński Karstensen zajął miejsce norweskich stoczni po tym, jak w dużej mierze wycofały się one z produkcji statków do połowów pelagicznych. To właśnie w Norwegii tradycyjnie tego typu jednostki zamawiały brytyjskie firmy. Rzecz zmieniła się jednak, kiedy norweskie stocznie przeniosły swoją uwagę na przemysł morski i m.in. jednostki offshore.

Duński Karstensen był w stanie wykorzystać lukę. Obecnie, jak oblicza fishermagasinet.no, spośród 23 największych brytyjskich statków do połowów pelagicznych, aż 11 dostarczył Karstensen. Norwegowie podają ponadto, że z Danii pochodzi co 3 z 30 największych statków rybackich we flocie.

W ciągu ostatnich pięciu lat Karstensen dostarczył brytyjskim armatorom 8 statków o długości przekraczającej 69,95 m. Cała brytyjska flota według fisherimagasinet.no liczy 39 jednostek pochodzących z Danii, z czego 17 wybudowano w ciągu ostatniej dekady.

Swój udział ma w tym także Karstensen Poland. Polska stocznia, do niedawna mieszcząca się w Gdyni, a od zeszłego roku funkcjonująca w Gdańsku, w ostatnich latach również wyprodukowała na zlecenie Karstensen Skibsværft ze Skagen kilka jednostek, które trafiły do Wielkiej Brytanii. Z Polski wywodzą się m.in. 75-metrowy Artemis, 80-metrowy Altaire i 77-metrowa Christina S, które w Danii były jedynie wykańczane.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.