Spośród 23 największych statków do połowów pelagicznych, jakie posiadają brytyjscy armatorzy, aż 11 dostarczyła stocznia Karstensen.
Jak podają norweskie media, duński Karstensen zajął miejsce norweskich stoczni po tym, jak w dużej mierze wycofały się one z produkcji statków do połowów pelagicznych. To właśnie w Norwegii tradycyjnie tego typu jednostki zamawiały brytyjskie firmy. Rzecz zmieniła się jednak, kiedy norweskie stocznie przeniosły swoją uwagę na przemysł morski i m.in. jednostki offshore.
Duński Karstensen był w stanie wykorzystać lukę. Obecnie, jak oblicza fishermagasinet.no, spośród 23 największych brytyjskich statków do połowów pelagicznych, aż 11 dostarczył Karstensen. Norwegowie podają ponadto, że z Danii pochodzi co 3 z 30 największych statków rybackich we flocie.
W ciągu ostatnich pięciu lat Karstensen dostarczył brytyjskim armatorom 8 statków o długości przekraczającej 69,95 m. Cała brytyjska flota według fisherimagasinet.no liczy 39 jednostek pochodzących z Danii, z czego 17 wybudowano w ciągu ostatniej dekady.
Swój udział ma w tym także Karstensen Poland. Polska stocznia, do niedawna mieszcząca się w Gdyni, a od zeszłego roku funkcjonująca w Gdańsku, w ostatnich latach również wyprodukowała na zlecenie Karstensen Skibsværft ze Skagen kilka jednostek, które trafiły do Wielkiej Brytanii. Z Polski wywodzą się m.in. 75-metrowy Artemis, 80-metrowy Altaire i 77-metrowa Christina S, które w Danii były jedynie wykańczane.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii