We wtorek harcerska Barka stacjonująca od lat w kanale Ulgi w Opolu ruszyła do stoczni w Kędzierzynie-Koźlu, gdzie ma przejść gruntowny remont. Na pływającej harcówce przez dekady wyszkoliły się setki miłośników żeglugi.
Barka przez wiele lat pełniła funkcję harcówki. Dzięki niej umiejętności marynarskie zdobywali członkowie 41 Harcerskiej Drużyny Żeglarskiej. Była jedną z wizytówek miasta.
Barka to jeden z holowników kupionych zaraz po wojnie przez polskie władze w Holandii w celu uruchomienia żeglugi na Odrze. Po wycofaniu z regularnej żeglugi statek przekazano ZHP i przekształcono w harcówkę. Mająca ponad 70 lat Barka ze względu na zły stan techniczny musi przejść gruntowny remont. W tym celu zostanie zaholowana w górę Odry do jednej ze stoczni w Kędzierzynie-Koźlu.
Pieniądze na jej remont zbierają harcerze i członkowie Towarzystwa Przyjaciół 41 Harcerskiej Drużyny Żeglarskiej TOP – 41.
masz/ joz/
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii