Grupa Technologiczna ASE ogłosiła strategiczną współpracę z Schneider Electric, której celem jest modernizacja i zrównoważony rozwój polskich portów. Partnerstwo to skupia się na wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które mają poprawić efektywność operacyjną i ekologiczność infrastruktury portowej.
Jednym z priorytetów współpracy jest technologia Shore Connection – system zasilania statków energią elektryczną z lądu. To rozwiązanie pozwoli ograniczyć emisję spalin i hałas w portach, spełniając rygorystyczne wymogi unijne, takie jak AFIR, Nowy Zielony Ład oraz FuelEU Maritime.
Grupa Technologiczna ASE i jej spółki – BIPRORAF, PROJMORS, EKO-KONSULT oraz Elmech-ASE – we współpracy ze Schneider Electric, zaoferują kompleksowe usługi w zakresie modernizacji energetyki portowej. Dzięki temu polskie porty zyskają dostęp do najbardziej zaawansowanych rozwiązań w zarządzaniu energią.
Efektywność energetyczna to kluczowa korzyść wynikająca z tej współpracy. Nowoczesne zarządzanie energią zmniejszy koszty operacyjne portów. Ważnym aspektem są również obowiązki unijne, które mówią, że od 2030 roku zasilanie statków z lądu stanie się wymogiem dla głównych portów UE. Partnerstwo Grupy ASE i Schneider Electric pomoże Polsce osiągnąć nowoczesny standard w sektorze portowym.
– Czas, aby Polska miała porty na miarę XXI wieku – podkreślają partnerzy. Dzięki tej współpracy, polskie porty zyskają przewagę technologiczną i przyczynią się do realizacji globalnych celów zrównoważonego rozwoju.
Grupa Technologiczna ASE zrzesza 16 spółek o różnych profilach inżynierskich. ASE aktywnie angażuje się w transformację energetyczną w kraju oraz na świecie. Spółki z grupy ASE są producentem własnych magazynów energii, projektują morskie farmy wiatrowe oraz najbardziej zaawansowane technologicznie instalacje wodorowe. Kompleksowo obsługują większość gałęzi przemysłu od badań środowiskowych, poprzez pozwolenia na budowę i projekty aż po audyty bezpieczeństwa oraz ochronę przeciwwybuchową w strefach zagrożonych wybuchem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął