Grupa Azoty poinformowała w piątek we wstępnym raporcie za kwiecień br., że ograniczyła produkcję w kluczowych segmentach w porównaniu do kwietnia 2022 r. Produkcja kaprolaktamu w Puławach spadła do zerowego poziomu. W Grupie Azoty wzrosła natomiast produkcja nawozów specjalistycznych.
Grupa Azoty podała w piątek wstępne, skonsolidowane dane miesięczne według głównych grup produktowych.
Z przedstawionych danych wynika, że w kwietniu 2023 r. spółka ograniczyła produkcję nawozów azotowych do 176 tys. ton z 312 tys. w kwietniu 2022 r. Produkcja nawozów wieloskładnikowych spadła do 30 tys. ton z 82 tys. ton rok wcześniej, a nawozów specjalistycznych wzrosła do 26 tys. ton z 25 tys. ton. Spółka ograniczyła też produkcje mocznika do 48 tys. ton, podczas gdy w kwietniu 2022 r. było to 143 tys. ton oraz oxoplastu do 2 tys. ton z 4 tys. ton. W kwietniu 2023 r. Grupa Azoty wyprodukowała też 10 tys. ton poliamidu, w podobnym okresie ubiegłego roku było to 15 tys. ton. Na niezmienionym poziomie w porównaniu do kwietnia br. pozostała produkcja pigmentów( 2 tys. ton).
Ze wstępnego raportu przedstawionego natomiast przez spółkę zależną Grupa Azoty Zakłady Azotowe Puławy wynika, że w kwietniu br. puławskie Azoty całkowicie wstrzymały produkcje kaprolaktamu. W kwietniu 2022 r. wytwarzały go na poziomie 6 tys. ton.
Grupa Azoty zaznaczyła w komunikacie, że ostateczne kwartalne wyniki produkcyjne zostaną opublikowane w skonsolidowanym raporcie za I półrocze 2023 r.
Jak podkreślono "wielkość produkcji Grupy Kapitałowej Grupy Azoty dostosowywana jest do bieżącej sytuacji podażowo popytowej na rynku europejskim".
9 marca br. Grupa Azoty poinformowała, że zarząd Zakładów Azotowych "Puławy" podjął decyzję o wstrzymaniu od 10 marca - do odwołania - produkcji kaprolaktamu, a także pracy instalacji Melamina III. Przypomniano, że produkcja na pozostałych instalacjach (Melamina I i Melamina II) została wstrzymana latem 2022 r.
Grupa Azoty jest największym producentem nawozów w Polsce i jedną z kluczowych grup kapitałowych branży nawozowo-chemicznej w Europie. Zajmuje drugą pozycję w Unii Europejskiej w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, ma również silną pozycje na rynkach takich produktów jak melamina, poliamid, alkohole OXO, plastyfikatory czy biel tytanowa.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów