Projekt i budowa nowego mostu na Narwi w rejonie Wizny (Podlaskie) na drodze krajowej 64 z Łomży do Białegostoku ma kosztować 46,4 mln zł - poinformowała GDDKiA. Dodała, że most powinien być gotowy pod koniec 2025 r.
Podpisana w poniedziałek umowa zakłada, że prace - po uzyskaniu zezwolenia na realizację tej inwestycji - rozpoczną się jeszcze w 2023 r., a most powinien być gotowy pod koniec 2025 r. - poinformował we wtorek PAP rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski.
Nowa przeprawa powstanie w miejscu istniejącego mostu z 1962 r., który jest już - jak oceniają drogowcy - w złym stanie technicznym.
Nowy most będzie miał 184,5 metra, obecny ma 182,6 m. "Nowy obiekt, który wybudujemy, będzie szerszy (14,94 m) od dotychczasowego (obecnie 10 m), z jezdnią o szerokości 7 m (obecnie 6 m). Po prawej stronie mostu powstanie chodnik, a po lewej ścieżka pieszo-rowerowa" - podała w komunikacie GDDKiA.
Gdy będzie już wydany ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), najpierw, w sąsiedztwie starego mostu będzie zbudowany tymczasowy most o długości 480 metrów i objazd. Potem będzie rozbiórka starego mostu i zacznie się budowa nowego i dojazdów.
Most zaprojektuje i zbuduje firma Strabag, która wygrała przetarg, w którym startowało 12 podmiotów. 10 z tych ofert mieściło się w szacunkach kosztowych GDDKiA na inwestycję. Oferta Strabag była najtańsza - podała GDDKiA. Dodano, że cena stanowiła 60 proc. kryteriów oceny w przetargu.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów