Czarterowany przez Orlen gazowiec Grażyna Gęsicka ponownie pojawił się w Świnoujściu z dostawą LNG. Była to łącznie 307. dostawa gazu w historii terminala.
Grażyna Gęsicka to jeden z gazowców, wybudowanych na zamówienie Orlenu, choć nie będących formalnie ego własnością. Polski koncern czarteruje jednostkę od norweskiej spółki Knutsen OAS Shipping. To drugi statek z serii, która ma obsługiwać dostawy gazu przede wszystkim z USA do Polski. Pierwszy gazowiec nosi nazwę Lech Kaczyński. W budowie w koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries są kolejne dwa statki: Saint Barbara oraz Ignacy Łukasiewicz. Docelowo Knutsen ma dysponować ośmioma gazowcami na potrzeby Orlenu. Wszystkie mają być w eksploatacji do końca przyszłego roku.
Grażyna Gęsicka zawinęła do świnoujskiego terminala LNG po raz kolejny wczoraj. Była to 307. dostawa gazu do terminala w historii jego istnienia, a sam gazowiec był 39. jednostką, która dotarła do terminala w tym roku. Gaz, który dostarczył statek, pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i został wyeksportowany do Polski na mocy długoterminowej umowy.
Kolejna dostawa #gazziemny dotarła do #Świnoujście. W tym roku to 3⃣9⃣. gazowiec, który dotarł do #TerminalLNG. Jest to także 3⃣0⃣7⃣. dostawa do gazoportu od początku jego funkcjonowania.@GAZ_SYSTEM @GK_PGNiG pic.twitter.com/AMd2rbFFuL
— Terminal LNG (@TerminalLNG) August 29, 2024
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej