Spółka podpisała z firmą SEA Global umowę na nadzór i wsparcie techniczne działań eksploatacyjnych prowadzonych na gazociągu podmorskim łączącym systemy gazowe Polski i Danii. Utrzymanie tej infrastruktury w odpowiednim stanie technicznym zapewnia ciągłość dostaw gazu do Polski ze źródeł norweskich.
Podpisana umowa będzie obowiązywać przez 5 lat, a działania związane z realizacją kontraktu będą wykonywane z kilku lokalizacji. Wybrany wykonawca posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i zarządzaniu gazociągami podmorskimi, SEA Global będzie odpowiedzialny m.in. za ocenę techniczną gazociągu, prowadzenie analiz numerycznych oraz doradztwo w prowadzeniu prac eksploatacyjnych.
Dodatkowo pracownicy Gaz-System mają zapewnione niezbędne szkolenia kompetencyjne z obszaru zarządzania integralnością gazociągu, inspekcji, oceny stanu oraz analizy ryzyka.
Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz-System S.A. to firma strategiczna dla polskiej gospodarki i bezpieczeństwa energetycznego, odpowiedzialna za przesył gazu ziemnego. Właścicielem 100 proc. akcji spółki jest Skarb Państwa. Gaz-System zarządza najważniejszymi gazociągami w Polsce i podmorskim gazociągiem Baltic Pipe. Jest także właścicielem Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu.
Więcej informacji o projekcie Baltic Pipe można znaleźć na stronie internetowej www.baltic-pipe.pl oraz na https://twitter.com/BalticPipe_PL.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów