Bonheur, norweska spółka holdingowa rodziny Olsen, powołała nową spółkę Fred. Olsen 1848, która będzie zajmowała się rozwojem zrównoważonych technologii energetycznych, w szczególności OZE. Inżynierowie opracowali metodę instalacji elementów wiatrowych z wykorzystaniem statków typu jack-up, szczególnie na obszarze pływających farm wiatrowych.
Główne technologie nad którymi pracuje Fred. Olsen 1848, są ukierunkowane na rozwiązywanie niektórych kluczowych wyzwań w branży pływających elektrowni wiatrowych i słonecznych. W przypadku technologii floating problemem jest instalacjja turbin wiatrowych na ruchomej platformie. Dostosowanie portów do technologii floating może być kosztowne, jeśli miałyby być montowane w portach.
Firma opracowała Mobile Port Solution, będący modułem instalacyjnym offshore, który wykorzystuje statki instalacyjne typu jack-up na wodach do integracji turbiny z pływającą strukturą fundamentową.
Firma rozwija również Brunel, koncepcję pływających fundamentów turbin wiatrowych o dużych możliwościach technicznych. Jest ona przeznaczona dla następnej generacji elektrowni wiatrowych. Fundament będzie miała charakter modułowy. Dzięki zaletom seryjnej i zautomatyzowanej produkcji, firma liczy na szybkie zwiększenie skali instalacji fundamentów, co wiąże się z niskimi kosztami.
Norwedzy badają technologie konserwacji pływających turbin wiatrowych
Fred. Olsen 1848 pracuje również nad technologią konserwacji pływających turbin wiatrowych, co również stanowi aktualne wyzwanie w rozwoju niskokosztowej pływającej energetyki wiatrowej.
Firma posiada organizację o silnych kompetencjach inżynierskich i morskich oraz opiera się na dużym doświadczeniu z działalności firm powiązanych z Fred. Olsen.
- Jesteśmy dziś na rozdrożu ekologicznym. Nasze życie będzie kształtowane przez to, w którą stronę i jak szybko zdecydujemy się podążać. Dla nas wprowadzanie na rynek najlepszych nowych technologii to nie tylko biznes, to także nasza odpowiedzialność za przyszłe pokolenia – powiedziała Sofie Olsen Jebsen, Dyrektor Generalna Fred. Olsen 1848.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek