W dniu 13 stycznia Damen Shipyards Sharjah (DSS) świętowała swoją dziesiątą rocznicę. Rozpoczynając działalność w 2012 roku na niezagospodarowanym terenie, DSS rozrosło się do nowoczesnej stoczni o powierzchni 200 000 m2. Posiada duże hale produkcyjne i jedenaście nabrzeży naprawczych.
Przez ostatnie dziesięć lat stocznia zbudowała imponującą historię, dostarczając 90 nowych jednostek. Wśród nich znajduje się największa jednostka nowo zbudowana w Zjednoczonych Emiratach Arabskich; projekt, który DSS zdołało bezpiecznie zrealizować w trakcie pandemii koronawirusa.
Dodatkowo stocznia przeprowadziła ponad 3000 projektów naprawczych, w tym ponad 1000 dokowań, 2000 napraw nabrzeżnych i dziesięć poważnych przebudów.
Stocznia może poszczycić się wysoko wykwalifikowanym zespołem inżynierów dostępnym 24/7. DSS obsługuje klientów jako punkt kompleksowy, zdolny do wykonania 90% prac za pomocą własnego personelu. Posiada pełne zdolności do przeprowadzania napraw awaryjnych, włącznie z jednostkami uszkodzonymi przez pożar. Zakres działań stoczni obejmuje naprawy śrub napędowych, prace hydrauliki i elektryki, stolarstwo, skanowanie 3D, prace rurociągowe GRE i CNC, prace podwodne oraz nurkowe. Wraz z innymi lokalizacjami Albwardy Damen, stocznia pełni rolę przedstawiciela OEM dla wielu światowej klasy producentów.
Lars Seistrup, Dyrektor Zarządzający Albwardy Damen/Damen Shipyards Sharjah, mówi: "Jesteśmy dumni z obchodzenia tego ważnego etapu w historii naszej stoczni. Od otwarcia w 2014 roku DSS rozwinęło się w uznawaną stocznię. Znaczną część naszego sukcesu stanowi nasz największy atut; nasi ludzie - wielu z nich jest z nami od samego początku. Jesteśmy im wdzięczni za ich ciężką pracę, dzięki której zaszliśmy tak daleko. Jesteśmy również bardzo wdzięczni naszym klientom, którzy nadal pokładają zaufanie w DSS i Albwardy Damen. 80% naszej pracy pochodzi od powracających klientów. Postrzegamy to jako potwierdzenie, że spełniamy ich oczekiwania."
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów