W sobotę, 1 sierpnia próby morskie rozpoczął Solavågen (B619/2), drugi z serii czterech promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym, budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding dla norweskiego armatora Norled.
W ramach kontraktu w stoczni Remontowa Shipbuilding SA powstają cztery takie jednostki. Nowoczesne promy dwustronne z napędem bateryjnym trafią do żeglugi w rejonie norweskich fiordów i będą obsługiwały połączenie Festøya – Solavågen oraz Mannheller – Fodnes. Pod koniec czerwca br. przekazany został armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya – Solavågen wszedł w połowie lipca.
Jak mówił Piotr Alboszta, kierownik projektu, jednostka numer jeden i doświadczenie zdobyte przy jej realizacji pozwoliły przyspieszyć prace na kolejnych promach.
Na promie numer trzy cały czas prowadzone są prace wyposażeniowe. Wykonano zdecydowaną większość prac kablowych, rozpoczęto podłączenia urządzeń oraz konserwację poszycia. Jeżeli chodzi o jednostkę numer cztery, rozpoczęło się palenie wstawek technologicznych, montaż urządzeń, kontynuacja prac gorących, a w drugiej połowie sierpnia zaplanowano układanie kabli.
Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.