W sobotę, 1 sierpnia próby morskie rozpoczął Solavågen (B619/2), drugi z serii czterech promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym, budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding dla norweskiego armatora Norled.
W ramach kontraktu w stoczni Remontowa Shipbuilding SA powstają cztery takie jednostki. Nowoczesne promy dwustronne z napędem bateryjnym trafią do żeglugi w rejonie norweskich fiordów i będą obsługiwały połączenie Festøya – Solavågen oraz Mannheller – Fodnes. Pod koniec czerwca br. przekazany został armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya – Solavågen wszedł w połowie lipca.
Jak mówił Piotr Alboszta, kierownik projektu, jednostka numer jeden i doświadczenie zdobyte przy jej realizacji pozwoliły przyspieszyć prace na kolejnych promach.
Na promie numer trzy cały czas prowadzone są prace wyposażeniowe. Wykonano zdecydowaną większość prac kablowych, rozpoczęto podłączenia urządzeń oraz konserwację poszycia. Jeżeli chodzi o jednostkę numer cztery, rozpoczęło się palenie wstawek technologicznych, montaż urządzeń, kontynuacja prac gorących, a w drugiej połowie sierpnia zaplanowano układanie kabli.
Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza