Malezyjski dostawca rozwiązań i usług morskich związanych z energią, MISC Berhad, odebrał Seri Erlang – drugi we flocie duży statek do przewozu etanu (VLEC). Jednostka powstała w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) w Geoje.
Statek o pojemności 98 tys. m3 to drugi z sześciu VLEC zakupionych przez MISC w lipcu 2020 roku. Wraz z tym zakupem firma oficjalnie weszła na globalny rynek handlu etanem. Oba VLEC są zarządzane przez oddział zarządzający statkami MISC, Eaglestar Shipmanagement Gas (S) Pte. Ltd. Pierwszy nowy statek został przekazany MISC pod koniec października 2020 roku.
- Z niecierpliwością czekamy na dostawę pozostałych czterech VLEC w 2021 r. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do korzystnych zmian w branży i większych możliwości w Azji, która obecnie stała się istotnym centrum popytu dla rynku etanu - skomentował Yee Yang Chien, prezes i dyrektor generalny grupy MISC.
Statek jest wyposażony w urządzenie do ponownego skraplania i wysokociśnieniowy układ zasilania paliwem etanowym. Jest napędzany silnikiem MAN B&W 7G60ME-C9.5-GIE z wtryskiem gazu etanowego, uzupełnionym o jednostkę parownika z pompą (PVU), co czyni go jednym z nielicznych statków na świecie z możliwością spalania etanu.
Seri Erlang otrzymał także notację LNG Ready od ABS. Oznacza to, że VLEC można zmodernizować do handlu ładunkami skroplonego gazu ziemnego (LNG) w przyszłości.
Oczekuje się, że cztery siostrzane statki Seri Erlang i Seri Everest zostaną dostarczone w pierwszej połowie tego roku. Po dostarczeniu wszystkich VLEC, MISC powiedział, że stanie się „największym przewoźnikiem etanu na świecie”.
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej