Bałtycki Indeks Towarowy zanotował w czwartek siódmy wzrost z rzędu, dzięki wzrostom stawek we wszystkich sektorach rynku.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks wzrósł o 23 punkty do 1,448 pkt, najwyższego poziomu od 16 października 2020 roku.
- Chiny wykuwają więcej stali niż reszta świata razem wzięte, a nawet podczas tej bezprecedensowej pandemii mają pobić dziewięcioletni rekord. Import rudy żelaza wzrośnie w tym roku do ponad miliarda ton. - powiedział broker statków Intermodal w cotygodniowej notatce.
- Import rudy żelaza w Chinach odgrywa znaczącą rolę w dynamice handlu morskiego, a w szczególności na rynku przewozów ładunków masowych. - poinformował we wtorek Intermodal.
Indeks Capesize wzrósł na ostatniej sesji o 35 punktów. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek wzrosły o 288 dolarów, do 17,598 dolarów.
Indeks Panamax wzrósł o 41 punktów, do 1,504 punktów. Dzienne zarobki armatorów tych jednostek wzrosły o 367 dolarów, do 13,533 dolarów. Z kolei indeks supramax wzrósł o 1 punkt, do 1,023.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania