Jak poinformował w swoich mediach społecznościowych, SMT Shipping po raz kolejny powiększył swoją flotę. Tym razem zakupił nowy masowiec klasy handymax Trinidad Pearl (Bunun Brave; nr IMO 9659737), eksploatowany dotąd przez armatora Wisdom Marine Lines SA z Tajwanu.
SMT wzmacnia pozycję lidera na rynku suchych ładunków masowych poprzez zakup Trinidad Pearl - udźwigowionego masowca.
Statek o pojemności 27 440 jednostek i nośności 45 556 t został zbudowany w 2014 roku w stoczni Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc. w Chinach. Specjalnie zbudowany statek skrzynkowy dołączy do innych siostrzanych statków TESS 45 w ramach joint venture GBSMT.
Przejęcie wzmacnia pozycję GBSMT na rynku suchych ładunków masowych i jest częścią planu rozwoju spółki.
W ostatnich latach do floty SMT Shipping dołączyły masowce np. Richmond Pearl, Rotterdam Pearl, Delta Pearl, a także nowoczesne cementowce: Aalborg White, Kongsdal i Norden.
SMT Shipping świętowało w 2020 roku 30-lecie swojego istnienia. Wejście w nowe dziesięciolecie charakteryzuje się znacznym przyspieszeniem rozwoju firmy i reorganizacjami biur, które mają zapewnić sprawną eksploatację coraz większej floty.
SMT Shipping Poland jest częścią międzynarodowego holdingu SMT Shipping Cyprus, który został założony w 1990 r. W Polskim oddziale firmy z siedzibą w Sopocie ulokowana jest duża część działów spółki: techniczny, crewing, travel, project, część purchasingu i przede wszystkim fleet management. Obecnie na 50 statkach należących do SMT Shipping pracuje ponad 1 500 marynarzy, w tym ok. 800 z Polski.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii